Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

juridische verantwoordelijkheid overdragen

• wim

Hallo,

ik heb de volgende vraag.

Mijn zoon van 17 komt bij mij wonen. Nu moet echter de juridische verantwoording overgedragen worden van zijn moeder naar mij. Iemand enig idee hoe dat werkt en wat ik ervoor moet doen?

Alvast bedankt

• Mar

Wim,

Wat bedoel je exact met de juridische verantwoordelijkheid? Die term is mij niet duidelijk. Indien jullie zoon bij jou komt wonen, dan kan je hem inschrijven op jouw adres in de gemeente waar je woont. Voor wat betreft wettelijke aansprakelijkheid van minderjarigen blijft onverminderd geldig wat voor alle kinderen geldig is, maar dit staat ‘los’ van een echtscheiding.

• wim

Bedankt voor je reactie. Ten tijde van onze scheiding heeft de moeder van mijn zoon de juridische verantwoording gekregen. Nu hij bij mij komt wonen wil ze dat dat overgedragen wordt. Maar ik weet niet wat ze bedoelt en kan er ook nergens iets over vinden.

• borawie

Hallo,

Ik vermoed dat je ex hiermee bedoeld de verantwoording tav schade,s , afsluiten abbonnementen , verzekeringen enz.

Mocht Uw kind deze niet voldoen dan komen deze kosten voor jullie rekening.

Even tengoede natuurlijk is maar een vermoeden….