Hallo,
Ik heb een aantal vragen en hoop dat iemand die kan beantwoorden.
Ik heb begin juni jl. een advocaat benaderd omdat ik wil scheiden. Mijn man wilt absoluut niet meewerken, dus het is een eenzijdig verzoek.
Hoewel ik dit meteen aan mijn advocaat heb laten weten, heeft zij hem toch een brief gestuurd en hem om een reactie gevraagd. Omdat we nog samenwonen, weet ik dat hij die brief heeft ontvangen en heeft verscheurd.
Ik had verwacht dat mijn advocaat een paar weken op een reactie zou wachten en daarna meteen tot actie zou overgaan, maar ik hoorde niets meer van haar.
Toen de situatie thuis twee weken terug heel erg uit de hand is gelopen, heb ik overstuur contact met haar opgenomen om te vragen hoe lang alles nog ging duren want ik wil mijn man uit het huis hebben. Tot mijn grote verbazing liet ze me weten dat ze nog op een reactie van mijn man zat te wachten en dus nog geen verdere stappen had genomen. Inwendig kookte ik van woede, maar ik hield me rustig en vertelde haar dat mijn man de brief meteen had verscheurd en dat ik haar al had laten weten dat dat zou gebeuren. Toen begon ze er ineens over dat ze het erg druk had, maar volgende week een verzoek bij de rechter zou indienen (gezien de situatie). Tot nu heeft ze dat dus nog niet gedaan!!! Is dit normaal??
Mijn man heeft het huis nu sinds een week zelf verlaten en verblijft tijdelijk in het huis van een familielid die op vakantie is. Ik wil hem uit het huis houden en heb dus weer contact met mijn advocaat opgenomen om te vragen hoe ik daar voor kan zorgen. Ik wilde het slot van de voordeur vervangen, maar dat raadde ze me af, om conflicten te voorkomen. Het huis is een huurwoning en het contract staat alleen op mijn naam, mijn man bij mij is ingetrokken maar ik heb hem niet laten bijschrijven op het contract. We zijn getrouwd in gemeenschap van goederen, dus is het huis nu ook van hem (bij de woningbouwvereniging vertelde ze me het tegenovergestelde, ik weet niet meer wat waar is). Mijn advocaat kan een verzoek indienen bij de rechter dat mijn man het huis moet verlaten, maar dat gaat ook weer drie weken duren en dan is die familielid weer terug van vakantie en komt mijn man weer thuis….mijn god, hoe erg moeten de dingen nog uit de hand lopen voordat er wat gaat gebeuren…ik heb twee jonge kinderen naast me, die rust nodig hebben in hun leven (ze bloeien helemaal op nu mijn man weg is). Mijn man maakt zich niet druk om de kinderen, hij heeft al laten weten dat ik ze mag houden als de scheiding rond is en ook dat weet mijn advocaat.
Mensen om mij heen adviseren mij om een andere advocaat te nemen, kan dit zomaar?? Ik wil niets liever dan gauw scheiden. Duurt het altijd zo lang en wat gaat er eigenlijk allemaal aan vooraf voordat een scheiding rond is?
Ik hoop echt dat iemand mijn vragen kan beantwoorden, want ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Groetjes,
ik