Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kan ik hier iets aan doen?

• monique

Hi allemaal,

Mijn kinderen gaan om het weekend naar hun vader toe,maar nou ben ik het niets eens met wat dingen die daar gebeuren,

kan ik hier iets aan veranderen? Even wat voorbeelden zodat jullie het begrijpen; ze douchen daar nooit,blijven vaak alleen thuis (kids zijn onder de 7),gaan nooit naar buiten,hij rookt in hun bijzijn en vooral in de auto(terwijl jongste al astmatisch is)

poetst hun tanden niet,ze slapen of bij elkaar in 1 bed (3kids) of ze liggen op wat kussens te slapen,ze liggen ook niet voor 22 uur in bed,ik kan nog wel even doorgaan,maar zal het jullie besparen.

Ik heb er al vaak met hem over geprobeerd te praten,maar loop tegen een muur aan. Hij vind dit allemaal heel normaal. Maar ik niet,ben ik nou echt zo'n rare moeder dat ik wil dat mijn kids in een eigen bed slapen en af entoe eens gewassen worden,om van het roken nog niet eens te spreken.? Wat vinden jullie en kan ik hier iets aan doen? Ik wil graag dat de kids naar hem toe blijven gaan,dus hopelijk komen we er ooit uit.

Graag jullie tips.

Alvast bedankt.

• werkendemoeder

hoi monique,

helaas kan je er niks aan doen , ik denk dat het probleem die jij heb erg vaak voor kom .

ik zat mij er ook groen en geel aan te ergeren .

gewoon los laten en hopen ( zoals mijn kinderen ) dat de kinderen het zelf gaan doen .

bij ons thuis is het al een gewoonte geworden dat als ze thuis komen na een weekend bezoek aan hun vader dat ze de kleren die ze bij hun hadden gelijk de wasmachine in gaan met de kleren die ze aan hebben en ze stappen gelijk onder de douche .

daar eten ze 2 avonden ongezond dus bij mij eten ze gewoon gezond .

vertrouw op je kinderen ze gaan van zelf lopen klagen bij vader :).

hoe meer jij er tegen in gaat hoe minder hij zich er waarschijndelijk van aantrek .

• Mar

Monique,

Het is inderdaad exact wat werkendemoeder al schrijft, je kan als ouder niet voorschrijven hoe de andere ouder voor de kinderen moet zorgen. Je kan ook niet als ouder voorschrijven hoe de andere ouder de kinderalimentatie moet besteden.

Weet je, jullie zijn niet voor niets ‘ex-partners’, jullie zullen het op veel vlakken niet met elkaar eens zijn geweest en de wijze waarop jouw ex met de kinderen om gaat is niet jouw manier.

Maar des te meer jij jouw ex er op aan spreekt, des te meer hij zal proberen om jou te ergeren. Hoe minder energie je er in steekt en hoe nonchelanter jij reageert op zijn gedrag, des te eerder zal het over zijn.

Mijn kinderen zijn zelf hun regels gaan stellen in het huis van hun vader. Zij gaan zelf naar bed op de tijden dat ze hier ook naar bed gaan en zij gaan inderdaad direct onder de douche als ze bij hun vader vandaan komen. Bovendien gaat alles, maar dan ook alles elk ‘vader-weekend’ weer de was in. Maar………………..

Ondanks alles wat hun vader doet, maar eigenlijk vooral niet doet, weet ik voor 100% zeker dat mijn kinderen van hun vader houden. Ook al begrijp ik daar niets van en kan ik het mij ook absoluut niet (meer) voorstellen, het is toch echt zo, ondanks dat ze hun best doen om dit niet te laten merken. Sommige dingen lopen zoals ze lopen en het enige advies wat ik je kan en wil geven is dat je jezelf moet leren om je druk te maken over de dingen die je wel kan veranderen en dat is hierbij helaas niet zo.