Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vrijwaarding van bank lening

• werkendemoeder

in de boedelbeslag stond dat mijn ex man mij vrij moest waarden van de persoonlijke lening op beide naam .

hij kreeg de persoonlijke lening in zijn schoot ( 6.000 euro )

en ik heb vrijwillig de prive schuld ( 15.000) op mij genomen omdat die schuld bij mijn ouders was .

ik ben nu bijna klaar met aflossen .

nu was ik vanmiddag bij mijn advocaat en die zat vrolijk te vertellen dat zolang ik geen vrijwaarding heb van de bank ik aansprakelijk blijf voor die persoonlijke lening .

nu weet ik uit de wandelgangen vandaan dat die schuld inmiddels is opgelopen tot 25.000 euro.

het kan toch niet waar zijn dat ik na zoveel jaar aansprakelijk blijf voor het hele bedrag van de persoonlijke lening .

wie weet hier iets van .

oja er hing/hang een boete closule van 250 euro per week aan tot een max van 10.000 euro .

volgens mijn advocaat treed die pas in werking op het moment dat de bank geld bij mij kom eisen .

wie weet hier iets meer van .

• Freekvanveen

het kan toch niet waar zijn dat ik na zoveel jaar aansprakelijk blijf voor het hele bedrag van de persoonlijke lening

.

Nu je spreekt over “na zoveel jaar” zou ik eens aan jouw advocaat vragen of de vordering van de bank op jou niet is verjaard. Als de bank al 5 jaar niets heeft gedaan, zit daar misschien een kansje.

Is er geen verjaring dan zit je inderdaad met een probleem. Een schuldeiser (hier de bank) heeft niets te maken met afspraken die schuldenaren maken over de vraag wie de schuld gaat betalen. (Er had destijds aan de bank gevraagd kunnen worden om jou te ontheffen van de aansprakelijkheid voor de schuld, maar het is nog maar de vraag of de bank dat destijds zou hebben gedaan. Nu kun je beter eerst even de verjaring laten uitzoeken, voordat je contact opneemt met de bank.)

• werkendemoeder

hoi freek bedankt voor je reactie .

stil zitten en afwachten is niks voor mij , dus toch vanmorgen maar even naar de bank gegaan .

ik ben gelukkig niet meer aansprakelijk voor die persoonlijke lening .

de bank had mij er al vanaf gehaald nadat ik de lopende rekening had volgestort .

en hij had nooit de lening kunnen verhogen zonder mijn handtekening :)

• TopCat

werkendemoeder schreef:

>>> ik ben gelukkig niet meer aansprakelijk voor die persoonlijke lening .

de bank had mij er al vanaf gehaald nadat ik de lopende rekening had volgestort. <<<

Heeft u die “mededeling” zwart op wit meegekregen?

Zo ja, dat is dan uw vrijwaring.

Zo niet, dan blijft u toch wettelijk aanspreekbaar voor de oorspronkelijke € 6.000,=

T.C.

• baslima

ok, mooi dat het geregeld is!