Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

voorbeeldbrief boedelverdeling

• Peter

Ik ben op zoek naar een voorbeeldbrief waarin de boedelverdeling staat omschreven.

Mijn vrouw en ik zijn het eens over de verdelingen maken gebruik van dezelfde advocaat.

Om de kosten zo laag mogelijk te houden willen wij zelf deze brief opstellen. Heeft iemand hier een voorbeeld van?

Ik heb namelijk geen idee wat hier zoal in te vermelden.

Alvast bedankt,

Peter

• Mar

Peter,

Als deze boedelverdeling onderdeel uitmaakt van jullie convenant, dan neem je toch als voorbeeld een convenant waar ook de boedelverdeling in staat opgenomen?

Als het gewoon een boedelverdeling is terwijl de echtscheiding en dergelijke al is uitgesproken, dan kun je in principe volgens mij (want dat heb ik ook gedaan), met de opsomming van hetgeen jullie gaan verdelen. Vervolgens zet je er in dat jullie over en weer niets meer van elkaar te vorderen hebben, dan hetgeen in het document beschreven is. Je dateert het en zorgt ervoor dat zowel jij als ex je handtekening er op zet.

• lucie

Hallo Peter, ik wil je graag een tip geven, mijn man en ik liggen ook in scheiding en wilde naar 1 advokaat, wij hebben nu voor een mediator gekozen die je helpt bij de verdeling en gaat mee naar de advokaat kosten afgerond 3700 euro, ik weet niet waar jullie wonen maar wij midden Limburg. gr. Lucie