Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Scheiding....HOE?

• anoniem

Mijn vraag:

Mijn vrouw heeft mij verlaten en is vertrokken naar een voor mij onbekend adres,wel weet ik dat zij door familie wordt opgevangen.

De ronde doet nu dat ik zgn.losse handen zou hebben die zij nu overals vertelt.

Nog nooit heb ik een vrouw aangeraakt,rij mezelf liever te pletter dan dat ik dat zou doen,maar goed nu wil ik de echtscheidingsprocedure gaan inzeteen maar ik kan haar op geen enkele manier bereiken en wil toch zo gauw mogelijk dit geregeld hebben.

Moet ik nu een eenzijdig verzoek indienen en hoelang gaat dat wel niet duren als zij niet te bereiken is.

Ook vraag ik mij af of ik voor de kinderen van haar (niet mijn biologische kinderen)allimentatie moet betalen ?zij ontvangt al all.van de biologische vader.

Wie kan mij verder helpen?

verdrietig

• Mar

U bent alleen onderhoudsplichtig naar uw (stief)kinderen gedurende de tijd van het huwelijk, dus u hoeft geen alimentatie te betalen voor uw stiefkinderen. U zal wellicht wel alimentatie moeten betalen voor uw a.s. ex-vrouw, maar dit hangt af van de duur van het huwelijk. (Langer als 5 jaar getrouwd, waarbij de datum inschrijving van de echtscheiding in de echtscheidingsregisters geldt als meetperiode, dan zult u afhankelijk van de behoefte van uw a.s. ex-vrouw gedurende 12 jaar partneralimentatie moeten gaan betalen.)

In uw geval zou ik zo snel mogelijk een advocaat inschakelen om u bij te staan bij de echtscheidingsprocedure.