In het opgestelde echtscheidingsconvenant van 3 jaar geleden is opgenomen:
Met ingang van 1 november 2006 zal de man, zolang de kinderen minderjarig zijn, aan de vrouw maandelijks een bijdrage in de kosten van verzorging en opvoeding voldoen van EUR 200.
Partijen komen overeen dat de geldende afspraak met betrekking tot de kinderalimentatie niet zullen worden herzien gedurende een periode van 5 jaar, rekenend vanaf 1 oktober 2006, tenzij de invulling van de co-ouderschapsregeling en/of hoofdverblijf van en van de kinderen wijzigt. In dat laatste geval is artikel 1:401 lid 1 BW onverkort van toepassing.
Nu heb ik gisteren een brief van een advocaat ontvangen waarin wordt aangegeven:
Client is van mening dat de situaties aan beide zijden zijn gewijzigd, waardoor een nieuw onderzoek, naar de vraag wie welk deel van de behoeften van de kinderen moet dragen, gerechtvaardigd is. Zo is client gaan samenwonen met zijn nieuwe partner en haar twee kinderen. Op grond van de samenwoning wordt deze partner als een zelfstandige economische eenheid beschouwd waardoor zij (deels) kan bijdragen in de woonkosten maar voor het overige niet omderhoudsplichtig is naar de kinderen. Aan mijn zijde speelt een rol dat ik in het huwelijk ben getreden en mijn partner op grond daarvan onderhoudsplichtig naar de kinderen die in de co-ouderschapsituatie ook voor de helft van de tijd bij hem inwonen.
Ze willen dan ook de kinderalimentatie met ingang van 1 januari 2010 stopzetten, nog voor de afgelopen periode zoals deze is opgenomen in het convenant.
Wat moet ik doen? Hem houden aan de alimentatie die tot 1 oktober 2011 zou lopen?