Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

doorlopens crediet bij scheiding

• Ann

Tijdens mijn huwelijk hadden ik en mijn man een doorlopend krediet afgesloten. In 1998 ben ik gescheiden en toen was de schuld op het doorlopend krediet €3000,-. Mijn ex man heeft het pin pasje om geld op te nemen van het doorlopend krediet na de scheiding in bezit gehouden . In 2004 is hij overleden en door geld op te nemen na de scheiding is de schuld op het doorlopend crediet opgelopen tot € 13000,- Nu mijn ex man overleden is, probeert de bank het bedrag van €13000,- bij mij te verhalen omdat het destijds afgesloten doorlopend krediet zowel op mijn naam en op mijn ex man stond.

Is dit terecht ?

• Anne-Mieke

Nee, u bent niet aansprakelijk voor schulden die uw ex na de echtscheiding heeft gemaakt.

• Danielle

Ik kan mij vergissen hoor Anne-Mieke, maar ik lees nergens in het berichtje van Ann

dat zij bij de scheiding er ook voor gezorgt heeft dat haar naam niet meer op die gezamenlijke

rekening voor kwam. Als haar naam nog op deze rekening staat staat de bank gedeeltelijk in haar recht.

Tenzij…. men haar geen herinneringen/aanmaningen heeft gestuurd (bijvb. om dat haar ex evengoed geld

stortte op deze rekening). Met een goede advocaat hoeft zij dan die schuld niet in te lossen.