In juni jl. heeft de Rechtbank uitspraak gedaan en mijn ex-vrouw veroordeeld tot het meegaan betalen aan de schulden/leningen, we waren getrouwd in gemeenschap van goederen. Tevens moet ze mij mijn persoonlijke bezittingen en een (klein) gedeelte van de inboedel teruggeven + een geldbedrag ivm verdeling spaargeld. De scheiding is in september ingeschreven. Ik heb tijdens de zitting aangegeven dat ik niet verwachtte dat mijn ex zou gaan betalen en dan zou ik dubbel geld kwijt zijn (alimentatie + 100% schulden/leningen) en daarom mocht ik van de Rechter verhaal bedelgen op mijn ex en werd eea niet verrekend met de alimentatie.
Tot op heden heb ik niets ontvangen en draai ik alleen voor alles op, op deze manier houd ik niets over om van te leven - ik houd minder dan bijstand over nu. Mijn advocaat heeft via de advocaat van de tegenpartij mijn ex gesommeerd te gaan betalen en mijn spullen terug te geven. De advocaat en ex reageren echter nergens op. Alleen een kort briefje in juli dat ze emotioneel niet in staat was om mijn spullen terug te geven (oa een fiets, een stereoset en een koelkast, de rest is allemaal voor haar).
Ten einde raad heb ik een deurwaarder geraadpleegd maar deze zegt dat ze niets kan omdat de vordering op de huw.gemeenschap was. Mijn advocaat zegt dat je via een kort geding een kansje hebt maar zegt ook dat als mijn ex daar doodleuk gaat beweren dat ze geen geld heeft (ze heeft zich na de scheiding ziekgemeld maar werkt wel 3 dagen per week zwart erbij) dat ik dan geen kans heb. Is dat zo of heeft mijn advocaat het mis en zijn er toch mogelijkheden, ik ben echt de wanhoop nabij omdat ik niet meer weet hoe ik rond moet komen. Ivm de recessie heeft namelijk ook mijn werkgever mijn werk in het buitenland naar NL verplaatst waardoor ik netto veel en veel minder verdien.