Hoi Kare,
Ik ben 6 jaar geleden gescheiden, heb 2 kids, inmiddels 10 en 14 jaar.
1 Jaar na de scheiding is mijn ex hertrouwd en samen gaan wonen op 120 km van mijn huis.
Zij heeft mijn kinderen meegenomen en zonder mij in te lichten onze kinderen aldaar ingeschreven. Ik wist van niets.
Mijn ex heeft in die 6 jaar NIET 1 x onze kinderen gehaald of gebracht, dat was teveel moeite..
Nadat mijn ex120 km verder ging wonen, kon ik de frequentie van 1x per 2 weken halen en brengen niet meer opbrengen.
Die was te kostbaar (benzine) en te vermoeiend (na drukke werkdag 4 uur onderweg (files) om de kids op te halen en te brengen. Ik heb met mijn kids afgesproken dat ik ze nu 1x per 4 weken haal én breng.
Uiteraard is dit veel te weinig naar mijn (en mijn kids) zin, maar het is niet anders.
Ik heb mijn ex al 4 jaar niet gesproken of gezien. (alle contact verloopt via de kids) en daar heb ik vrede mee..
Mijn tijd komt nog wel Ik stuur kaartjes naar mijn kids , stuur SMS en bel regelmatig. (als ze over een telefoon beschikken, ook dit wordt behoorlijk gesaboteerd) maar ze worden ouder en accepteren steeds minder van moeders.
Dit geeft mij moed en energie voor de toekomst… Ik kan met een gerust gevoel iedereen vertellen dat ik maximaal heb geinverteerd om mijn kinderen te proberen te betrekken in mijn leven en mijzelf te betrekken in hun leven.
Mijn kids lopen met me weg, zijn gek op me. Mijn oudste van 14 komt regelmatig een knuffel halen of brengen en daar kan ik zo van genieten…..
Blijf eerlijk tegenover je kids, (bedrog komt toch uit)
Hoor ze niet uit, (je kinderen moeten niet tussen de ouders staan, wees de verstandigste)
Wees er voor ze als ze je nodig hebben. (probeer je open te stellen voor non-verbale communicatie.)
Tijd heelt alle wonden en eerlijk duurt het langst..
Met vriendelijke groet,
Johan