Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

werkloos en scheiden

• Marenke

Ik krijg steeds meer de kriebels om mijn man buiten de deur te zetten om vele redenen maar… zelf ben ik werkloos. We hebben er altijd samen voor gekozen dat ik thuis bij de kids zou blijven. Nu ben ik inmiddels 40 geweest en geen baan en amper werk ervaring. Zie dus maar eens werk te krijgen nu. Klopt het dat we dan onze woning moeten verkopen en ik eerst ons huis “op moet eten” voor ik geld krijg van de bijstand ?

Het klinkt misschien stom maar dit is echt nog het enige wat me tegenhoud….. geld. NIET dat ik mijn luxe leventje niet op wil geven maar werkelijk helemaal geen cent over te houden van een koop woning omdat “de overheid” gaat uitmaken hoeveel ik op mag nemen per maand…. pfff moeilijk moeilijk

Als ik maar gewoon leven kan…. zonder luxe dan welliswaar maar tenminste ook zonder ruzie en stress.

• Anne-Mieke

U zult inderdaad eerst uw vermogen (uw deel van de overwaarde van de woning) moeten aanspreken voor u een beroep op de bijstand kunt doen. Maar u kunt ook moeilijk verwachten dat de gemeenschap voor uw kosten opdraait terwijl u die ook zélf kunt betalen. Als u iets aan de koopwoning wilt overhouden zult u dus toch werk moeten gaan zoeken. Voor wie wíl werken is er in de meeste gevallen ook wel werk te vinden, alleen moet je dan niet te kieskeurig zijn. Probeer het b.v. eens in de zorg. Afhankelijk van de draagkracht van uw echtgenoot kunt u overigens ook nog recht hebben op partneralimentatie, maar die wordt dan wel gekort op een evt. bijstandsuitkering. Financieel gezien is werk zoeken dus altijd nog de beste optie.

• Marrieke

Marenke Schreef:

——————————————————-

> Ik krijg steeds meer de kriebels om mijn man

> buiten de deur te zetten om vele redenen maar…

> zelf ben ik werkloos.

Je kunt ook zelf je spullen pakken en vertrekken.

Waarom toch altijd de man bah bah.

Kom van die reet af en ga wat doen.