Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mediation bij echtscheiding wel of niet verzekerd bij Ditzo?

• Jordi

Volgens de Consumentenbond is Ditzo de beste rechtsbijstandverzekering en zou daar mediation bij echtscheiding zijn verzekerd. Op www.advocaatkeus.nl zeggen ze dat mediation bij echtscheiding niet is verzekerd bij Ditzo. Iemand een idee wie er gelijk heeft? En is er een verzekering die echtscheiding of mediation bij echtscheiding wél dekt?

• Danielle

https://www.ditzo.nl/NR/rdonlyres/95BCB48F-9778-483A-83D1-5E5A725B92CD/0/VoorwaardenRechtsbijstandRB0905.pdf

Onder het kopstuk Consument & Woning vindt u niet verzekerd: Echtscheiding, scheiding van tafel en bed, beëindiging van een samenlevingsverband en de gevolgen daarvan.

Ik ken geen verzekeringen die het wel dekken. Kwestie van Googlen vermoed ik.

• Freekvanveen

Om aan het eind te beginnen: voor zover ik weet dekt geen enkele verzekering advocaatkosten bij echtscheiding. Enkele verzekeringen vergoeden wel mediation bij echtscheiding, zoals Aegon (in het basispakket, goedkoop) of DAS met het pluspakket (duur). (Let wel op: er zijn forse wachttijden, dus je kunt niet vandaag verzekeren en morgen gratis naar de mediator.)

Wat betreft Ditzo heeft Danielle gelijk (althans volgens het onderzoek van advocaatkeus.nl, waar ik ook bij betrokken ben.)

Ditzo heeft in de publiciteit handig misbruik gemaakt van het onderzoek van de Consumentenbond, met slagzinnen als "als beste getest" en dat door de Consumentenbond is “bekeken” of mediation bij echtscheiding is gedekt.

Ditzo ‘vergat’ alleen om in de publiciteit te vermelden dat mediation bij echtscheiding helemaal niet is gedekt.

De Consumentenbond leest de polisvoorwaarden anders dan Danielle en ik doen en oordeelt dat er volgens de polisvoorwaarden wél recht is op mediation bij echtscheiding, maar ik zou er niet op gokken dat ze gelijk hebben, zeker niet nu Ditzo (inmiddels) zelf duidelijk zegt dat dat niet verzekerd is.

• Danielle

::o

Hoe kan de consumentenbond dit nu anders lezen?

Dit is wat ik via Googlen uitvond op de site van Ditzo zelf :S

Ik vraag me nu dus af wat een ander leest dan wat er op hun site zelf

geschreven staat hier over…..

• Freekvanveen

Een paar pagina's verder staat in de polis dat, onder bepaalde omstandigheden, kosten van mediation zijn verzekerd. Daar komt het misverstand vandaan.

Ons verwijt (van advocaatkeus.nl) richt zich overigens niet op de Consumentenbond maar op Ditzo. Over de goede uitleg van polisvoorwaarden zou je kunnen twisten. Maar dat een verzekeraar de indruk wekt dat iets is verzekerd, terwijl ze heel goed weet dat dat niet waar is, is natuurlijk niet in de haak.

• Danielle

Raar zooitje dat ze dit beweren. Er staat toch nadrukkelijk:

Niet verzekerd: Echtscheiding, scheiding van tafel en bed, beëindiging van een samenlevingsverband en de gevolgen daarvan.

Daar kun je volgens mij niet omheen. Knap als wie dan ook kan lezen dat ze dat dus wel zouden verzekeren.

Succes in jullie strijd voor dit onrecht (tu)