Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hoe lang duurt de echtscheidingsprocedure

• Nelleke

Mijn man en ik hebben vorige week de echtscheidingsprocedure opgestart via een mediator. Zij doet echter geen harde uitspraken over de duur van het hele proces, dat is begrijpelijk. Toch zou ik wel enig inzicht willen hebben, met name omdat ik een nieuwe woning moet kopen en dat kan pas als de echtscheiding is uitgesproken, want dan pas komt er geld vrij.

Wij verwachten een probleemloze echtscheiding. Na hoeveel maanden was bij jullie de scheiding ingeschreven?

• Mickey

Ik ben nu drie weken bezig, ook probleemloos is de verwachting.

Dus we vliegen er doorheen. We verwachten met 5 mnden alles rond te hebben, Inc inschrijven in de registers etc.

• borawie

Hallo,

Mijn scheiding heeft precies 3 jaar geduurd.

Echt waar aanvraag ingediend op 01-11-2001 gescheiden op 03-11-2004.

Komt wel bij kijken dat mijn ex-man het héél lang getrokken heeft en de eerste 3 maanden spoorloos was.

Iedere keer klopte er iets niet in het convenant volgens hem de keer erop was hij weer niet bereikbaar en tekende niet of reageerde nergens op. Hij zat inmiddels al bij zijn 'nieuwe " vlam in het buitenland.

Is ook een van de redenen geweest van de scheiding.

Ik heb op een bepaald moment aan de advocaat gevraagd om dan maar een eenzijdige scheiding aan te vragen vond het na bijna 3 jaar wel welletjes worden.

Ja en toen kwam meneer ineens weer op de proppen en begon het hele gedoe weer van voren af aan.

Hoop voor jou in ieder geval dat het sneller gaat als bij mij toendertijf.

Veel succes ermee

• Me

Wij hebben samen een kind en zijn samen ook naar een mediator gegaan. Zonder gesteggel en incl zomervakantie: ruim drie maanden duurde het maar voor de scheiding officieel was via de rechtbank. Als je maar zorgt dat je beide “on speeking terms” blijft dan kan het vlotjes lopen bij een mediator.

• Anne-Mieke

In ons geval ongeveer 4 maanden na het eerste gesprek met onze gezamenlijke advocaat.

• Mar

In mijn geval heeft het een krappe 4 jaar geduurd voordat ook de boedelscheiding rond was, maar de scheiding is wel (gelukkig) ingeschreven anderhalf jaar na het eerste overleg bij de gezamelijke mediator…………. (je snapt wel dat het mediation traject uiteindelijk niet gelukt is.)

• Nelleke

Bedankt voor jullie antwoorden. Bij zullen de kinderen de boel wel iets vertragen, zij zullen in maart een coachingstraject volgen t.b.v. het ouderschapsplan. Ze willen het liefst bij mij wonen, maar dat houdt wel een verhuizing in, dat vinden ze niet fijn. Ik hoop dat we in ieder geval vóór de zomervakantie rond zijn!