Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Petitie tegen ouderverstoting

• Petra

Ben het volledig met robin en Gerard eens… Het is niet altijd de moeder die dit veroorzaakt. Denk ook eens aan vaders die de verzorgende ouder zijn?? En niet-verzorgende vaders die echt een schroefje los hebben en de verzorgende ouder ervan verdenken hem zwart te maken, terwijl het probleem bij henzelf ligt… Beetje ongenuanceerd gebracht, ga de petitie dan ook niet tekenen..

• willow

Ik zit ook met een ex man, die niet verzorgende ouder is en totaal niet meewerkt. Zelfs geen contact zoekt met onze kids…………….En raad eens wie bijna altijd de schuld krijgt……………….

• een vriendin

Even opnieuw onder de aandacht brengen.

Natuurlijk heb ik ook getekend.

• stefan

Ik weet er alles van. Mijn dochter komt inmiddels niet meer bij mij. Ik heb een co-ouderschap met een ex-partner die aan borderline lijdt (geen diagnose) en mijn dochter blootstelt aan haar haat en wraak gevoelens naar mij. Mijn zoon loopt hetzelfde gevaar dus ik probeer een ouderschapsonderzoek te gaan afdwingen. Dat is het advies van Buro Jeugdzorg. Je bent totaal machteloos tegen praktijken als deze. Mama staat altijd met 3-0 voor.

Mocht iemand dezelfde ervaringen hebben laat het mij dan weten??

Groeten Stephan

• Katrien

Hoi Stefan,

ja, mijn vriend loopt net tegen hetzelfde aan. Het gaat al zo ver dat als hij zijn zoontje van 8 probeert op te halen bij de moeder, zij er de politie bij roept en deze alleen maar kan zeggen dat zij niet de bevoegdheid hebben om het kind uit het huis te halen, ook al sta je met een ouderschapsconvenant te zwaaien dat zegt dat je recht hebt om je kinderen te zien…

Het kind wordt volledig tegen de vader opgezet, er wordt vanalles in zijn hoofd gezet, moeder speelt het grote slachtoffer en lijkt elke partij op haar had te kunnen zetten. Zelfde advies van jeugdzorg: naar de rechter stappen en een onderzoek van de kinderbescherming eisen. Dat staat nu gepland voor het einde van deze maand, maar onze hoop brandt op een laag pitje. Zoals je schrijft: moeders staan overal 3-0 voor en blijken zonder problemen te mogen hun kinderen mishandelen… Het is wraakroepend en het systeem houdt het in de hand! Als vader heb je helaas geen rechten, alleen 1 grote plicht: BETALEN!

Sterkte en veel geluk met je zoon,

de vriendin van een gescheiden vader

• hetty

stefan Schreef:

——————————————————-

> Ik weet er alles van. Mijn dochter komt inmiddels

> niet meer bij mij. Ik heb een co-ouderschap met

> een ex-partner die aan borderline lijdt (geen

> diagnose) en mijn dochter blootstelt aan haar haat

> en wraak gevoelens naar mij. Mijn zoon loopt

> hetzelfde gevaar dus ik probeer een

> ouderschapsonderzoek te gaan afdwingen. Dat is het

> advies van Buro Jeugdzorg. Je bent totaal

> machteloos tegen praktijken als deze. Mama staat

> altijd met 3-0 voor.

> Mocht iemand dezelfde ervaringen hebben laat het

> mij dan weten??

>

> Groeten Stephan

Hallo Stephan,

Ik heb dezelfde ervaringen maar dan andersom. Mijn ex-man zet de kinderen tegen mij op en rechters, Jeugdzorg, Raad voor de kinderbescherming en AMK maken de situatie alleen maar erger. Ook ik ging vorig jaar naar JZ voor hulp, zij konden niets doen omdat vader nergens aan meewerkte. Vader werd nergens op aangesproken en binnen enkele maanden was ik mijn kinderen kwijt. De jongste zie ik niet meer en de oudste maar mondjesmaat, ondanks de vastgestelde omgangsregeling.

Hier staat de papa dus met “3-0” voor. Ik voel me ook machteloos. Ik ben na 10 jaar behoorlijk moegestreden en vele euro's armer door de zaken, die vader aanspande om aan de kinderen te trekken.

Vechtende moeder

• Jacqueline

hoi,

ik heb de petitie ondertekend en onder de aandacht gebracht bij mijn vrienden in de hoop op nog meer handtekeningen.

Raar dat er feitelijk maar zo weinig handtekeningen zijn gezien het grote aantal mensen dat dit overkomt.

Jammer is dat er alleen over vaders gesproken wordt als de verstoten ouder en moeders al vervreemdende partij.

Is het het niet mogelijk dit wat neutraler te formuleren door bijvoorbeeld het woord vader te vervangen door “ouder”?

• Juspol

Het is logisch dat over moeders wordt gesproken. Aangezien in familierecht in zo 90 procent van gevallen kinderen naar moeder gaan/gingen. Per automatisme al in BW. Bij geboorte al. En gevolgen ervan zijn desastreus door die manier van familierecht bedrijven.

Duizenden kinderen daarna en later met de ergste stoornissen vandien o.a. wederom….borderline bijvoorbeeld.

• Inadus

Kinderen zijn te beinvloeden. Vader of moeder . Geloof me , het overkomt ook moeders, het zal in mindere mate voorkomen, maar die storten net zo hard in als de vaders. Het gaat om dat de handelswijze van de “foute ouder” onder de loep word genomen.

Dat de raad van kinderbescherming een bekende trieste werkwijze heeft Niet aan waarheidsbevinding doen!. Dat rechters klakkeloos het advies overneemt van de raad van kinderbescherming.

Of er nu leugens in staan of niet. Het is om te voorkomen dat kinderen in een conflict belanden met gevolgen vandien, waarbij een andere ouder machteloos toekijkt of vechtend ten onder gaat.