Hallo,
Het volgende. Zoon (6jr) wil niet meer naar zijn vader. Hij gaat om het weekend van zaterdagavond tot maandagavond naar zijn vader. We zijn inmiddels ruim 3,5 jaar uit elkaar en het is altijd zo gegaan. Nu ineens wil hij niet meer. Zoon heeft altijd wel aangegeven dat hij geen 2 nachtjes wil blijven slapen maar ik hem daarop aangesproken en uitgelegd dat het zo is en het ook belangrijk is dat hij zijn vader ziet (natuurlijk in andere bewoording..).
Nu is zijn vader een maand geleden tijdens een weekend gigantisch uit zijn slof geschoten en is heel boos op hem geworden. Sindsdien zijn de problemen begonnen. Zoon begon bij terugkomst al wanneer hij weer ‘moest’ en begon hardverscheurend te huilen dat hij niet wilde. Dit ging de hele twee weken door. Het moment dat zijn vader hem weer op wilde halen was het drama. Zoon wilde pertinent niet mee met alle drama en schreeuw- huilbuien erbij… Ik stond machteloos, ik kon het niet aanzien.. Uiteindelijk is vader weggegaan en heb ik met zoon gepraat. Hij wilde dan wel de volgende dag, maar geen nachtje slapen.
Vader heeft hem de volgende ochtend opgehaald maar heeft op zoon ingepraat en hij MOEST blijven slapen. Dus dat is ook gebeurt. Met gevolg dat zoon nu helemaal niet meer wil.
Wat moet ik hiermee?? Vader eist zijn recht op en hij staat dan ook gewoon op zaterdagavond voor de deur… Ik ben zo bang dat zoon hier een trauma aan overhoudt. Even voor de duidelijkheid. Ik wil ook dat zoon naar zijn vader gaat en praat niet negatief over zijn vader. Zijn vader ziet dit anders, IK ben de boeman en krijg alle vloekwoorden tegen me aan via mail en telefoongesprekken.
Wat te doen?? kind niet meer laten gaan en hopen dat het een fase is?? Inmiddels heb ik wel iemand (psych) ingeschakeld, maar ja duurt lang voordat die tijd heeft.