Hoi,
Ik heb even een vraag voor een collega, zij is gaan samenwonen met iemand (vriend 2)(al vrij snel) in een huurhuis, haar ex staat als huurder op papier, nu is zij na een half jaar samenwonen weer terug bij haar eerste ex (vriend 1).
Maar….vriend 2 houdt al haar meubels die zij heeft ingebracht toen zij gingen samenwonen, dit omdat zij inene was vertrokken zonder maar iets te zeggen, haar moeder heeft in eerste instantie ook gezegd dat vriend 2 de meubels mag houden, maar komt hier nu toch op terug, Vriend 2 heeft wel alle persoonlijke spullen en spullen van haar kinderen netjes teruggegeven, maar ze wil nu toch alles weer terug. Maar vriend 2 heeft veel geld in het huis gestoken toen zij erin gingen, want dit wilde zij allemaal op en top hebben. Zij zelf werkte toen niet en liet vriend 2 alles betalen, die heeft al die tijd alles voor haar en haar kinderen betaald.
Nu wil zij er een advocaat op af sturen, maar volgens mij heeft dat weinig zin, als ze geen bon heeft van de meubels heeft ze volgens mij geen poot om op te staan toch ?? Het lijkt me zonde van haar geld, of kan het toch nog zo zijn dat als ze haar gelijk krijgt bij de rechter, vriend 2 alsnog en de meubels kan teruggeven, en de advocaatkosten moet betalen..
Wie weet raad ??
Sorry voor het warrige verhaal, maar ik probeer een beetje anoniem te blijven.
Vast bedankt voor de moeite
Fay