Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

geestelijke chantage

• Nel

Help,

Ik ben verwikkeld in een echtscheiding.

Mijn man zegt (wat bij mij niet bekend is) nu pas dat hij schuld(en) heeft.

Ik ben aan het zoeken geweest maar kom er niet achter of dit de waarheid is of niet.

Het voelt op dit moment als geestelijke chantage.

Wie kan mij helpen met goede adviezen. Mij gaat het echt te ver.

in afwachting op een antwoord,

met vr. groet Nel.

• Danielle

Via je bank kun je je gegevens bij 't BKR opvragen.

Geef dan alleen wel een adres op waar ze het naar toe kunnen sturen zonder dat je bijna

ex het onderschept.

Da's het enige dat ik zo kan verzinnen om achter eventuele schulden te komen.

Verder, sterkte met alles wat je doormaakt.

• Bijtje

@Nel,

Het beste wat je nu kan doen is een goede advokaat nemen. Deze van de hele zaak op de hoogte brengen. Bij de scheiding zal er uit gezocht moeten worden hoe de boedel verdeelt moet gaan worden. En helaas vallen schulden daar ook onder. Echter alleen die schulden waarvan aangetoond kan worden dat deze op uw beider naam staan. En als uw aanstaande ex man dus wilt dat u mee betaalt aan de aflossing van de schulden dan zal hij bekend moeten gaan maken hoe groot deze schulden zijn en waardoor deze zijn ontstaan. De kans is groot dat als uw advokaat aan kan tonen dat de schulden zonder uw medeweten en niet ter uwer voordeel zijn ontstaan dat u niet zal gaan op draaien voor de aflossing hiervan. Beseft u echter wel dat als uw ex-man kan aantonen dat het voor de huishouding is verbruikt dat u dan wel aansprakelijk bent voor een deel van de aflossing.

Wat bij mij in het algemeen heel erg hielp om mijn ex-man tot openheid te bewegen over wat voor zaken dan ook, was de volgende opmerking. :“ Das goed schat, vertel je het mij toch niet. Laat ik het mijn advokaat wel opvragen, geloof alleen niet dat dat een prettige indruk achterlaat bij de rechtbank”. Deze opmerking maken met je allerliefste glimlach, maar dodelijk serieus. Later mag je instorten, janken tot je erbij neer valt, maar niet in zijn bijzijn. En voor geestelijke chantage ben je pas vatbaar als je er aan toegeeft. Voor even het gevoel op nul en het verstand op 100%. En je advokaat de zaken laten regelen.