Vond het wel leuk wat Crazy schreef: ik blijf dit ook maar even volgen.
Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat achter “een vriendin” de huidige vriendin
van mijn ex-man zit.
Mijn ex is vrijwillig vertrokken in 2007. Meteen om in te trekken bij zijn vriendin, maar onder het
mom van “ik huur daar een kamer”. Dat er gezamelijk een huishouden wordt gevoerd en ze in 1
bed slapen en al drie jaren lang met zijn allen (lees; mijn kinderen ex en diens ‘verhuurder’) met
de vakanties op uit gaan even daar gelaten.
Pas augustus 2008 gescheiden omdat ik niet mee wenste te werken aan zijn opgestelde eisen
die alleen theoretisch waren en niet bedoeld waren om in de praktijk uit te voeren. Ofwel, meneer
zou er financieel heel veel mee winnen , ik bijna niets.
Over 2007 en 2008 aangifte gedaan met behulp van de belastingdienst anders kwam ik er zelf niet uit
Nu ook niet trouwens
Enfin, mijn ex betaalt geen alimentatie maar de hypotheek. Dit kon tot afgelopen december.
Nu betaal ik hem de hypotheek en schuld+verzekering, hij ontvangt hypotheekrenteaftrek
EN NEE, ik maak ook geen aanstalte om te verhuizen!! Want ik kan helemaal geen andere
woning krijgen! Hier moet je zeven jaar wachten en ik ben pas drie jaar ingeschreven.
Verder sta ik in vier andere regio's ingeschreven, verdeeld over heel Nederland notabene!
Maar denken degene die hier vaak commentaar leveren dat je echt zomaar even aan een ander
huis komt!?? Zo makkelijk is dat niet , verre van dat! Zelfs als het al meer dan 1 keer aan de kaak
is gesteld bij SBS Hart Van Nederland aangaande bepaalde woonplaatsen in ons land, en je woont
daar dan toevallig ook nog, bedenk dat dat eens, dat het voor de gescheiden ouder die in feite
alleen achterblijft en niet meteen intrek heeft van of bij, dat echt niet makkeilijk is!
DUS BLIJF IK ZITTEN want als ik mijn kind geen onderdak kan bieden en de tehuizen vol zitten
en het Leger Des Heils niet eens meer met wachtlijsten werken omdat deze helemaal volgeboekt
staan, dan maak ik geen aanstalte nee. Misschien wil ‘een vriendin’ daar even over nadenken,
want als jij als moeder je kind geen onderdak kan bieden en zoals in mijn geval de vader het kind helemaal
niet in huis wil nemen omdat dat nu eenmaal niet past in zijn leventje, dan komt notabene de Kinderbescherming
om de hoek kijken en die zullen je kind wel even bij je vandaan halen. OMDAT jij dan als ouder zijnde je
wettelijke verplichtingen niet na kan komen.
Nee, dat is prettig. En we hebben allemaal gelezen dat er een ouder echtpaar is veroordeeld voor
sexueel misbruik en fysieke mishandeling van hun 5 pleegkinderen!!
Nee, ‘een vriendin’ daar knappen we met zijn allen van op!
Er komt echt meer bij kijken hoor.
En misschien is het in uw geval niet zo dat zij kinderen heeft en dat ze het wel makkelijk vind, maar
voor mij is het echt overleven geblazen.
En hoe dat dan volgend jaar moet met de belastingdienst, ach, dat zie ik dan wel weer, want mijn kinderen
zijn nog altijd het allerbelangrijkste en daar doe ik alles voor.
Maar woongunsten? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wel woongenot! Maar dat heeft dus weer
alles met het aangeven van inkomsten en invullen van de belastingaangifte te maken.
En daar ben ik ook niet blij mee want mijn aangifte wordt eind van de maand ook weer ingevuld door
de Belastingdienst. En daar zit ik dan met een rood hoofd van schaamte om aan te geven dat ik
naast mijn bijverdienste als schoonmaakster ook wordt onderhouden door een rijk en getrouwd zakenman.
Geen uitkering en geen inkomsten op papier, dus daar sta ik. Totdat ik eindelijk zelf een baan heb gevonden
maar dat is ook iets wat nu echt niet voor het oprapen ligt.
En net als daar wil ook hier wel duidelijk maken dat ik daar voor hulp kom en niet om veroordeeld te worden.
Ik heb een ex die niet communiceert maar wel hypo betaald en ik niet weet hoe ik het allemaal moet invullen, Maar beter dat, dan niets doen of zelf proberen en problemen krijgen.
Ik blijf dit volgen….benieuwd hoe het voor een vriendin met een vriend afloopt….
Want ons huis, waar we beide eigenaar van zijn, gaat toch echt nog niet in de verkoop; en daar beslis ik dus ook over. Meneer zal overigens ook mee moeten betalen aan de taxatie en die gaat hij echt niet betalen, zegt ie al drie jaar. Dus….
Nee, alsof die exen altijd zelf zo lekker meewerken! Oorlog gewoon!