Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hij wil akte woning niet tekenen

• mijzelf

Mijn scheiding is 1 groot drama. Mijn ex maakt mijn leven tot een hel en wil mij kapot maken, zo lijkt het althans.

Hij werkt met niks mee, eist constant geld, intimideert,…enz.

Ik zit met het volgende….we hebben een gezamelijke koopwoning. Dit staat te koop, maar hij woont er nog in. Ik heb inmiddels een ander huis samen met de kinderen.

Ik wil de overdrachtsakte tekenen, maar hij houdt het tegen. Waarom…??? ik wil een clausule erin hebben waarin we elkaar nergens meer voor aansprakelijk kunnen stellen. Dit omdat hij steeds roept dat hij iets mist in huis en ik dat dus moet hebben. Ik heb niks meer van hem…hij mag mijn huis komen uitpluizen. Hij wil mij nu en in de toekomst aansprakelijk kunnen stellen voor zijn persoonlijke eigendommen die hij mist.

Ik wil dit dus niet. HIj kan mij dan iedere dag voor iets nieuws aansprakelijk stellen voor iets waravan hij zegt dat hij het mist.

Heeft iemand dit al een smeegemaakt of iets wat er op lijkt? Hoe kunnen we dit regelen en de akte tekenen?

Ik krijg nog heel veel geld van hem, maar hij betaald gewoon niet. Ik wil af van de aansprakelijkheid van de woning en lekker verder gaan met mijn leven.

Ik zie af van alles…want ik wil dit getouwtrek niet meer. Hoe kan ik dit regelen….hoe….

De wanhoop is nabij want ik krijg het gevoel dat hij mij niet wil loslaten. Hij wil controle over mij hebben…zoals zijn eigen broer zelfs zegt.

Wie kan mij helpen????

• Anne-Mieke

Is het nu de bedoeling dat de gezamenlijke woning verkocht wordt óf blijft uw ex in de woning wonen en moet daarom het eigendom en de hypotheek op alleen zijn naam komen te staan? Dat wordt mij uit uw verhaal n.l. niet duidelijk.

• mijzelf

Het staat te koop, maar hij heeft me uitgekocht. Hij blijft er voorlopig wonen…..al vermoed ik dat hij het uit de verkoop haalt.

Het gaat erom dat de akte volledig op zijn naam komt te staan. Ik word dan hoofdelijk ontslagen

• TopCat

Gaat de hypotheeknemer (de bank) accoord met overname door uw ex?

Uw ex moet dit met de bank regelen, niet met u.

Als hij de gehele hypotheek op zijn naam heeft staan, krijgt u vanzelf bericht van de bank dat u ontslagen bent uit de hoofdelijke aansprakelijkheid. Dit laatste is eigenlijk niet eens nodig want de “oude” hypotheek wordt afgelost met de “nieuwe” hypotheek. Dus de oude hypotheek wordt geroyeerd (incl. uw hoofdelijke aansprakelijkheid).

Als uw ex dat allemaal geregeld heeft, krijgt u een oproep van de notaris.

Laat dan bij de notaris tevens een akte van verdeling en/of een akte van finale kwijting opmaken.

Bij het ondertekenen van die akten moet uw ex direct afrekenen met de notaris, die daarna weer met u afrekend.

T.C.

• Anne-Mieke

En als ex blijft weigeren daaraan mee te werken (want blijkbaar is dat het probleem), kan de rechter hem daartoe dwingen.

• mijzelf

Hypotheek heeft hij geregeld dat is het probleem niet.

Hij wil alleen de akte niet tekenen. Iedere keer heeft ie weer iets…kort komt het erop neer dat hij geld wil zien van mij.

Die volledige kwijting is het juist zijn probleem. Hij houdt mij steeds verantwoordelijk voor persoonlijke zaken die ik niet heb. Hij wil dat in de akte hebben.

We zijn bijna 2 jaar verder en hij blijft maar aan de touwtjes trekken. Hij wil controle houden over mijn leven en dat ben ik inmiddels meer dan zat.

Ik ga afstand doen van geld wat ik nog van hem krijg….wat vastgelegd is in het convenant, maar hij betaald gewoon niet. Ik ben er zo klaar mee, met dit soort machtsspelletjes wat al bijna 2 jaar gaande is.

Daarom vroeg ik me af of ik hem kan dwingen te tekenen. Ik zie af van alles….ik wil van hem af en daar heb ik alles voor over.

Advocaat dus zoeken die voor mij naar de rechter stapt. Nog meer kosten, weet niet hoe ik die ga betalen, maar ik heb het er graag voor over.

Dank jullie wel

• CatTop

Let er wel even op, dat jij ook bij het KADASTER uitgeschreven wordt en dat de notaris inderdaad even goed zijn

werk doet. JIJ kunt je wel laten ontslaan van de hoofdelijke lasten mbt de afgesloten hypotheek maar dat wil niet

zeggen dat je geen mede-eigenaar meer bent van de woning, want dat ben je pas als je werkelijk niet overal meer

vermeld staat. Dus bank, notaris EN Kadaster ! Anders blijf je toch 50% mede-eigenaar…

• mijzelf

Bedankt voor de tips.

Kadaster ik mag aannemen dat de notaris dat regelt,toch?