Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Adres ex

• K

Het volgende,

Ex heeft een koophuis. Dat staat al heel lang te koop. Inmiddels is hij bij zijn vriendin ingetrokken maar niet officieel, officieel woont hij nog in zijn koophuis. Zijn post laat hij doorsturen naar zijn ouders. Dat is een feit. Dat heeft hij, mijn ex mij allemaal zelf verteld, dat hij niet meer in zijn huis woont maar met zijn vriendin een nieuwe woning is betrokken en dat zijn post wordt doorgestuurd naar zijn ouders. Zijn huis staat nog steeds te koop maar ik heb van mijn oude buren vernomen dat daar andere mensen inzitten. Hij zal het wel verhuren ofzo. Boeit mij niet. Wat mij wel boeit is dat hij zijn adres niet wil geven. Ik weet dus niet waar mijn zoontje is als hij bij hem is. Als er iets gebeurt is mijn ex alleen telefonisch bereikbaar. En die is al zo slecht bereikbaar, die enkele keer als ik hem bel betreffende ons zoontje.

Nu weigert hij zijn nieuwe adres te geven. Kan dit zomaar? Mag hij dit weigeren al woont hij niet officieel bij haar in, maar wel 7 dagen per week 24 uur per dag daar aanwezig is en een gezamelijke huishouding voert. Hij zegt dat hij officieel nog in … woont, terwijl daar andere mensen op dat adres wonen?? Via zijn werkgever, ja die ken ik goed, weet ik dat hij ook daar geen adreswijziging heeft doorgegeven. Dat hij op de een of andere manier instanties belazerd oké, maar ik heb toch recht op het adres van het verblijf plaats van mijn zoontje? Mijn zoontje zegt zelf dat hij nooit meer in … komt, maar nu een nieuwe slaapkamer heeft in …

Kan iemand mij verder informeren of dit zomaar kan.?

• K

Nog even een toelichting. Wij hebben een bezoekregeling. 1x in de twee weken is mijn zoontje een weekend bij zijn vader. Mijn ex komt mijn zoontje altijd halen. Soms bracht ik de kleine zelf als ik toch in de buurt was. Dat mag dus niet meer. Hij komt voortaan zelf mijn zoontje halen, want zegt mijn ex zelf, ik ben toch nooit meer in ….!

• TopCat

Uw ex hoeft zijn woon-of verblijfplaats niet aan u bekend te maken.

Dat u niet weet waar uw (jullie!) zoon om de twee weken verblijft, is niet relevant.

De vader is dat weekend verantwoordelijk voor zijn (jullie!) zoon.

T.C.

• Anne-Mieke

TC heeft gelijk. Uw ex mag weigeren om het adres waar hij gedurende de omgangsregeling met uw/zijn zoontje verblijft aan u bekend te maken, ook bij gedeeld ouderlijk gezag. Er is in dat geval ook geen sprake van ‘onttrekking aan het ouderlijk gezag/opzicht van de mede-gezagdragende ouder’. Daarvan zou pas sprake zijn als uw ex uw/zijn zoontje na het omgangsweekend niet naar u terug zou brengen of zonder uw toestemming mee zou nemen naar het buitenland.

Hoe moeilijk dat ook is, u zult er dus aan moeten wennen dat u niet weet waar uw zoontje is als hij bij uw ex verblijft. Maar datzelfde geldt in feite ook voor uw ex. Als uw zoontje bij u verblijft stelt u uw ex immers óók niet elke keer ervan op de hoogte waar u uw zoontje mee naartoe neemt.

Dat uw ex moeilijk telefonisch bereikbaar is in het geval ‘dat er wat gebeurt’, daar kunt u ook een andere oplossing voor zoeken. U kunt uw ex b.v. om een telefoonnummer vragen van iemand anders (b.v. zijn ouders of zijn vriendin) die u in zo'n geval kunt bellen.

• K

Annemieke, bedankt voor je duidelijk antwoord. Maar het gaat mij er niet om dat ik weet waar ze elke keer zijn. Dat maakt mij niet uit, gaat mij ook niets aan. Maar het is logisch dat hij mijn adres heeft, hij moet weten waar ik woon wil hij ons kind op komen halen en ik heb geen geheimen, maar het is toch ook logisch en niet meer dan normaal dat ik ook zijn adres heb mocht er iets gebeuren? Dat is toch niet teveel gevraagd of wel soms? Of kan ik mischien nu ook zeggen: ik ben verhuisd, mijn adres krijg je niet. Kom ons kind voortaan maar ophalen bij die en die carpoolplaats. Niet dat ik dat doe hoor, want tot dat niveau verlaag ik mij niet. Maar dat kan ik dus blijkbaar wel doen als ik dat wil? Hoe krijg je ruzie? Door zulke pesterijen. Nou daar doe ik dus niet aan mee. Zoals ik al zei, ik verlaag mijzelf niet tot dat niveau, daar sta ik boven. Bedankt voor jullie antwoorden, dan maar geen adres. Moet hij zelf weten.

Oh ja Annemieke, u zegt Uw zoontje. Volgens de normen van topcat moet dat JULIE zoontje zijn hoor!!! Zielig hoor om daar over te vallen. Zegt echt iets over de persoon Topcat en zo ontstaan dus die irritantie pesterijen over en weer.

Een goede middag allen….(:D

• mijzelf

Het is treurig in Nederland met dit soort regels.

Als ouder ben je niet verplicht de andere ouder in te lichten waar het kind is. Niet voor een dag, weekend of week. Dus als je op vakantie gaat is er geen verplichting. Door de mobiele telefoon is tegenwoordig iedereen bereikbaar.

Treurig maar waar.

Ik heb hier ook zo'n treiterende ex. In het begin irriteerde ik me er kapot aan, maar ik heb het losgelaten. Je kan niet anders.

Ik vertel netjes als ik op vakantie ga waar we zijn, hou de eer aan mijzelf.

Tip….doe dat ook. Dan zegt ie het toch niet, laat hem daar gelukkig mee zijn. Wie is er dan de kleuter….

Je zal nog wel meer van dit soort treitereien tegen komen. Laat hem….niet reageren en doe wat jij vind dat je moet doen of wat je van de ander ook zou verwachten.

Zo kan hij jouw nooit verwijten maken en mag je trots zijn op jezelf dat jij boven dit soort pesterijen staat.

Succes

• Doet er niet toe

Wat dacht je er van dat je sowieso eigenhandig de gemeente in gaat lichten over het feit dat je ex man niet meer daar woont?

Kun je gewoon anoniem doen. Sociale Recherche van de gemeente aanschrijven, gewoon doen.

En idd, je ex hoeft je niet te laten weten waar hij woont of wat hij doet als jullie zoon bij hem is. Kreeg ik toen ook even haarfijn

medegedeeld door de rechter….

Goed he? Als hij op vakantie gaat, hoeft hij je ook niets mede te delen.

Arg…ex-en. Ik weet er helaas alles van.

Succes en laat je niet op je kop zitten, Accepteer en relativeer, want anders heb je er alleen jezelf maar mee en niemand anders

• Anne-Mieke

Ook al zou het logisch en normaal zijn dat uw ex u op de hoogte stelt van dat adres, juridisch gezien doet dat nu eenmaal niet ter zake. Nog een tip: zogauw uw zoontje daarvoor oud genoeg is zou u hem een mobieltje kunnen meegeven als hij naar uw ex gaat. Dan kunt u hem gemakkelijker bereiken als dat nodig mocht zijn.

En TC had eigenlijk wel gelijk. Het is immers niet alleen úw zoontje.

• JohandeV

Hoi allen,

Dit prikbord lijkt wel door vrouwen of beter gezegd, gefrustreerde (h)exen, gerund te worden.

Wat worden mannen hier weer slecht neergezet zeg..

Ik vraag me echt af waarom men altijd wil weten wat vader gedurende de bezoekregeling met de kinderen doet en vooral waar de kinderen verblijven.. zou het een vorm van controle zijn, kan men die nieuwsgierigheid niet bedwingen tot het moment dat de kids weer ‘thuis’ zijn?

Hoe denk je dat een vader, die maar 1 weekend per 2 weken hun kinderen niet of nauwelijks mogen zien of kunnen spreken, zich voelt en zich dezelfde af vraagt?

Wedden dat jullie ook niet continue tegen vader zullen vertellen hoe de dag er uit ziet en waar het kind allemaal naar toe gaat en met wie?

Nu zullen er ongetwijfeld, als er al gereageerd wordt op mijn reactie, reacties komen met opmerkingen van hoe geweldig jullie zijn als het gaat om het contact tussen vader en kind en wat jullie allemaal wel niet doen om dat contact te stimuleren… Maar ik weet beter…

Zoals AM terecht aangeeft kun je je kind tzt een mobiel meegeven, maar die kan door de vader ‘gewoon’ afgenomen worden tijdens het verblijf bij hem.

Toevallig of niet, maar dit heb ik zelf meegemaakt, en niet alleen tijdens vakanties..

Ik heb voor mijn kinderen een telefoon aangeschaft, juist om in de gelegenheid te zijn om contact met ze te hebben.

Want het contact tussen mij en mijn kids wordt stelselmatig tegengewerkt. (who's got the power?)

En nu dus ook.. de telefoons die ik ze heb meegegeven worden gewoon uitgezet op het moment dat mijn kids bij hun moeder zijn. Het enige wat mij rest is te wachten tot ze een leeftijd bereiken dat ze dit soort gedrag van hun moeder niet meer accepteren. Welke 12 jarige heeft tegenwoordig niet een eigen telefoon????..

Ik kan niet wachten.

Groet,

Johan

• mijzelf

Johan waar haal je het lef vandaan om zo te oordelen over ons.

Dat jij beter weet heeft betrekking op jouw ex waarschijnlijk, dus laat ons daarbuiten en oordeel niet. Je kent ons niet eens.

Jij wacht op de reactie van jouw kinderen op het gedrag van hun moeder…nou dat geldt hier andersom.

Zo is er overal wat.

Ik vind het bespottelijk dat oueders niet weten waar hun kinderen zijn…dat ben je toch wel met mee eens Johan?

Zou jij niet willen weten als ze bijv een weekje op vakantie gaan waar ze zijn en hoe je ze kan bereiken?

Ik dus wel. Ik hoef niet te weten wat ze in hun papaweekend doen, waar ze heeb gaan, met wie,….. het is zijn weekend en dat is dus aan hem. Daar bemoei ik me ook niet mee.

Als hun een week op vakantie gaan zou ik dat wel graag willen weten waar onze kinderen zijn. Is toch raar als je het huistelefoonnummer belt en er wordt continu niet opgenomen omdat ze een weekje in brabant zitten bijv.

Als ik weg ga vertel ik netjes waar we heen gaan en dat de kinderen te bereiken op mijn mobiel.

Dat was de vraag van de TO…..is het raar dat ik wil weten waar mijn kinderen het hele weekend zijn, waar ze slapen en hoe je ze kan bereiken. Meer vraagt ze niet.

Oordeel niet zo snel…..!!!