Ex is al drie en half jaar (bijna) vertrokken uit gezamelijke koopwoning. Anderhalf jaar geleden zijn we voor de wet gescheiden. Ik woon met de kinderen in de koopwoning, ontving geen alimentatie voor de kinderen. Ex betaalde echter hypotheek door, dat is wettelijk/juridisch mogelijk. Zei mijn advocate, zei de Belastingdienst. Duur zou anderhalf jaar zijn in 2008.
Nu zie ik hier en daar dat die periode echter 2 jaar is, dus m.i. tot medio dit jaar voor mij, dat hij dan de hypotheekrente kan en mag blijven ontvangen. Niks geen anderhalf jaar dus.
Convenant is er maar mijn ex man is zo'n type die vindt dat het convenant alleen voor mij geldt en niet voor hem, of hoe het hem allemaal maar net uitkomt. Komt kinderen zelden halen schuift continu met allerlei data, heeft geclaimd meerdere malen kanker te hebben wat achteraf helemaaaaaaal niet waar bleek (!) alleen maar om de kinderen niet te hoeven hebben. etc etc.
Afgelopen december zou ik dus zogezegd het huis moeten hebben verlaten maar ik hield vast aan medio dit jaar of wel de termijn van twee doorbetalen met ontvangen van de hypotheekrenteaftrek. Daar ik echter niet ben vertrokken hebben we afgesproken dat ik de hypotheek dan vanaf die 1e december betaal, meneer is weer op dit adres ingeschreven en betaald nu pas sindsdien ook kinderalimentatie. NIET het bedrag welke door de rechter is vastgesteld, want dat bevalt hem niet, maar bijna de helft minder. Ik kon voorlopig in het huis blijven wonen en aangezien ik nog steeds niet voor een ander huis in aanmerking kom, was het ‘opgelost’ (sommige denken dat dat zo makkelijk gaat allemaal maar dat zijn mensen die een dergelijke situatie zelf nooit hebben meegemaakt, dus gelieve niet te oordelen daarover! Je zal er zelf maar in komen te zitten door scheiding of ontslag of wat dan ook!!)
ZONDER ook maar enige aanleiding of reden heeft hij in alle kilte en stilte de kinderen laten barsten
afgelopen weekend. Twee dagen eerder belt hij de jongste nog om te feliciteren met zijn verjaardag en zegt ik zie je snel.
De kleinste rekent op een feestje en een kadootje, zoals gebruikelijk was afgelopen 3 jaren. Komt niet, belt niet, sms-t, mailt niet : helemaal niets !
Vandaag krijg ik een door hem geschreven aangetekende brief. Dreigementen, eisen etc Moet ineens het huis verlaten, schoon opleveren, vlovrij (ik heb een hondje sinds kort en daar is hij werkelijk des duivels over maar die heeft echt geen vlooien, niets) en zonder ook maar gebreken.
DATEERT de brief op de verjaardag van zijn zoontje, puur om mij te treiteren. Want hij is pas gisteren verstuurd….
Maar: klopt die periode van twee jaar, of is het anderhalf jaar, en wanneer gaat dit dan precies in? En als ik er voor zijn genoemde/geeiste periode niet uit ben (ohja, of ik de kinderen dan wel wil laten zitten?!) kan hij dan met behulp van politie de boel laten openbreken als ik er niet ben? Dit in verband met vakantie en ik hou ergens mijn hart vast voor wat ik aan kan treffen als ik terug kom.
Als het hem allemaal niet bevalt moet hij maar naar de advocaat gaan en de rechter er bij halen maar dat wil hij absoluut niet want dat kost hem geld. En dus denkt hij geloof ik dat er met zijn onderhandse oplossingen en eisen hier maar mee akkoord ga. Het is nog voor 50% mijn woning dus gaan op zijn ‘commando’ doe ik zeker niet
IEMAND een idee of een suggestie?