Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Vraagje

• rvg

Hoi forum bewonderaars,

Ja waar zal ik beginnen…….

Zat in een slecht huwelijk. Heel vaak ruzie en al meerdere malen op het punt gestaan van scheiden, maar elke keer weer terug gekrabbeld hoofdzakelijk ook voor mijn zoontje die nu 8 is. Het is nu op zich allemaal vers, liggen nu ongeveer 2 en een halve maand in scheiding en komende week zal eindelijk de handtekening gezet worden. Maar wat is mijn vraag nu…….nou heb een nieuw persoon leren kennen echt helemaal wat ik zoek en wil alles met haar delen natuurlijk (de hersenen werken dan niet echt meer he)…….maar ja heb wel een zoontje en daar hou ik heel veel van dus ik zoek mensen met dezelfde ervaring. Ik zoek advies bij mensen die hetzelfde hebben meegemaakt en iets kunnen zeggen over wat nu het juiste moment is om mijn zoontje daar over te vertellen……dat ik een nieuwe vriendin heb gevonden…..hij is heel open en sociaal en vriendelijk, maar ja dit ligt natuurlijk wat gevoeliger, wil gewoon het beste voor hem en weet echt niet meer wat ik hier mee moet want wil natuurlijk zo snel mogelijk hem betrekken in mijn nieuwe leven maar weet niet of dat verstandig is, maar heb ook geen zin om hem continu voor te liegen waar ik ben dat vind ik heel vervelend……wie kan me hier bij helpen?????

Alvast bedankt

• mijzelf

Ik begrijp dat je niet wil liegen. Wanneer is je zoontje bij jouw, bedoel eens in de 14 dagen een weekend of veel vaker….

Je schrijft namelijk dat je niet continue wil liegen.

Voorlopig zou ik je nieuwe partner even buiten beeld houden. Voor kinderen is een scheiding heel erg aangrijpend. Papa en mama wonen niet meer samen, mss wel verhuizen, vragen van klasgenoten en vriendjes,..hun hele leven staat ineens op zijn kop.

Laat hem dat eerst even op een rijtje krijgen. Laat hem wennen aan zijn nieuwe leven.

Helaas voor jouw maar dat kost tijd.

Ik ben zelf ook gescheiden en ben dara heel duidelijk in geweest voor mijzelf. Wij als papa en mama gingen uitelkaar en mijn belangrijkste taak was mijn kinderen er zo goed mogelijk door heen te loodse.

Zij hebben nergens om gevraagd.

Als zij de ware voor je is zal ze begrijpen dat je haar niet gelijk voor zal stellen aan je zoon. Begrijpt ze dat niet dan is ze niet de ware.

Denk nu eerst aan je zoon en je nieuwe partner zal dat best begrijpen.

succes