Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

tijdelijke voorzieningen omgangsregeling

• I

Hallo,

3 maanden geleden is er door de rechter een beschikking tijdelijke voorzieningen afgegeven waarin ik de kinderen toegewezen heb gekregen en het gebruik van de echtelijke woning. Aanstaande ex heeft een bezoekregeling gekregen van een keer in de veertiendagen van zaterdagochtend tot zondagmiddag. Er werd ons door de rechter verzocht zelf een aanvang van die regeling te treffen. Mijn aanstaande ex noemde op dat moment een datum en ik had niet de tijd het door te rekenen.

Wat blijkt nu dat hij de kinderen heeft met moederdag, met beide kinderen hun verjaardag ( 2 en 3 jaar oud)en met mijn eigen verjaardag.

Mijn verzoek tot ruilen heeft hij afgewezen. Hij wil hoogstens ze op zondagochtend in die weekenden terugbrengen. Verdere bereidheid van zijn kant is er niet. Als ik het eenzijdig wijzig krijg ik straks een probleem met de rechtbank, want dan hou ik me niet aan de omgangsregeling terwijl er nergens vastgesteld staat welke weekenden hij heeft.

In het ouderschapsplan staan deze zaken allemaal vastgelegd maar dat moet nog vastgesteld worden in de volgende zitting waarschijnlijk pas na de zomer.

Is er geen enkele manier waarop ik er toch voor kan zorgen dat ik iig een deel van deze verjaardagen met mijn kinderen kan vieren?

Heel erg bedankt,

groet I

• TopCat

Lees deze topic eens door:

http://echtscheidings.startpagina.nl/prikbord/11081983/omgangsregeling-moederdag#msg-11081983

T.C.

• borawie

Beste,

Ik snap je dilemma , maar , van de andere kant , waarom heeft de vader dan minder recht op de kinderen als deze jarig zijn?

Dat snap ik eigenlijk niet zo goed , het zijn toch ook hém zijn kinderen.

Je kan natuurlijk ook denken , één jaar bij hem andere jaar bij mij , dan deel je het gewoon eerlijk.

Kijk de kinderen zijn natuurlijk het merendeel van de tijd bij jou , dus je bent ook flexibeler met het indelen wanneer je een verjaardag viert , bij deze leeftijd vier je deze meestal toch doordeweeks op de dag zelf. Je ex is aangewezen op de beperkte dag(en) dat ze bij hem zijn.

Ps: Mag ik je een tip geven , laat het gewoon zoals het is en gun hem ook de kinderen op de dag als deze jarig zijn of als hij zelf jarig is , dat is voor beide partijen veel relaxter. Je kan hem ook voorstellen om de Moederdag dan ieder de helft en met Vaderdag hetzelfde ( mochten de kinderen bij jou zijn).

Mijn man ziet zijn kinderen al vanaf zijn scheiding ( 12 jaar) nooit op hun verjaardagen en op zijn eigen verjaardag , Vaderdag enz, ook als deze valt in zijn weekend , ze houd de kinderen dan gewoon thuis , ik kan je vertellen dat dat zéér frustrerend werkt.

• Mijzelf

Jouw verhaal is een veel gehoord verhaal.

Je staat in de eerste fase van een scheiding en het zal er niet makkelijker of leuker op worden. Klinkt lullig maar het is wel zo.

Loslaten….is het enige wat ik kan zeggen.

Verjaardagen zouden we samen met de kinderen vieren. Afspraken daar houd mijn ex zih niet aan…dus vieren we de verjaardagen apart. Prima toch.

De gene die de kinderen heeft op hun verjaardag heeft mazzel. Grote kans dat ik dat ben want de kinderen zijn meestal bij mij.

Moederdag net zo. Heeft mijn ex de kinderen en ik vraag om te ruilen……wil hij dat niet, prima.

De kinderen balen zelf dat ze niet bij hun moeder zijn, want zij hebben tenslotte iets gemaakt voor mama…dus balen ze dat ze bij papa zijn.

Leg vooraf de kinderen uit waarom ze niet bij jouw zijn. Geef niet je ex direct de schuld maar doe het subtiel.

Dat het papa zijn weekendje is en dat hij hun het liefst nog even bij zich heeft bijv. Prik met de kinderen een datum dat jullie alsnog moederdag vieren.

Ik ben dan zo dat ik de kinderen op vaderdag wel naar hun vader laat gaan. Vraagt hij niks dan bied ik het aan. Niks geen wraakgevoelens….heb ze wel hoor ;) ….kinderen horen op die dagen bij de desbetreffende ouder te zijn vind ik.

Wat je ex ook doet laat dat los.

Handel zoals zij dingen ook graag zou willen…..vaderdag, vakanties, verjaardagen, enz. Laat je niet kennen en hou de eer aan jezelf. Echt het is soms moeilijk, maar het geeft je wel een goed gevoel. Jij handeld zoals het hoort en niemand kan je niks verwijten. Je kan iedere dag jezelf in de spiegel aankijken zonder last te krijgen van je geweten.

Wij hebben dingen gregeled in het ouderschapsplan en mijn ex doet er niks mee. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Ik doe wat ik denk dat ik moet doen.

Ik vier speciale dingen op onze manier als mijn ex niet mee werkt. Laat jeniet op de kast jagen en maak er met de kinderen iets leuks van. Pak een andere dag en maak die net zo speciaal. Dan ben jij de grote winnaar geloof me.

sterkte