Hallo,
3 maanden geleden is er door de rechter een beschikking tijdelijke voorzieningen afgegeven waarin ik de kinderen toegewezen heb gekregen en het gebruik van de echtelijke woning. Aanstaande ex heeft een bezoekregeling gekregen van een keer in de veertiendagen van zaterdagochtend tot zondagmiddag. Er werd ons door de rechter verzocht zelf een aanvang van die regeling te treffen. Mijn aanstaande ex noemde op dat moment een datum en ik had niet de tijd het door te rekenen.
Wat blijkt nu dat hij de kinderen heeft met moederdag, met beide kinderen hun verjaardag ( 2 en 3 jaar oud)en met mijn eigen verjaardag.
Mijn verzoek tot ruilen heeft hij afgewezen. Hij wil hoogstens ze op zondagochtend in die weekenden terugbrengen. Verdere bereidheid van zijn kant is er niet. Als ik het eenzijdig wijzig krijg ik straks een probleem met de rechtbank, want dan hou ik me niet aan de omgangsregeling terwijl er nergens vastgesteld staat welke weekenden hij heeft.
In het ouderschapsplan staan deze zaken allemaal vastgelegd maar dat moet nog vastgesteld worden in de volgende zitting waarschijnlijk pas na de zomer.
Is er geen enkele manier waarop ik er toch voor kan zorgen dat ik iig een deel van deze verjaardagen met mijn kinderen kan vieren?
Heel erg bedankt,
groet I