Het gebeurd heel vaak en de kinderen zijn de dupe.
Ik weet inmiddels uit ervaring dat achter een verhaal van de boze ouder een ander verhaal schuil gaat. Het is vaak 1 kant van het verhaal en meestal ook maar een deel van het verhaal. Iedereen verteld wat hij/zij wil vertellen…zeker aan mensen zoals Jos Aalders.
De boze ouder wil zijn gram halen en haalt dan Jos erbij. De ouder verteld zijn deel van het verhaal en Jos komt in actie.
Wat het verhaal van de andere ouder is wordt vaak niet gevraagd. De hele voorgeschiednos wordt niet gevraagd…..en dat vind ik wel heel erg jammer.
Tuurlijk zijn er mensen die uit wraak dit soort dingen doen en dat kan gewoon niet. Ook zijn er ouders die als laatste wanhoopspoging dit doort dingen doen. Mag ook niet maar o het is zo begrijpelijk.
Het zijn meestal de moeders die met hun rug tegen de muur staan. ex betaald geen alimentatie, komt afspraken niet na, terroristeerd de boel,….en wat moet je dan als moeder…alles over je kant laten gaan…..
Weet het het hoort niet, maar begrijpen als ik verhalen hoor…..ja.
Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik een nuchter hollands verstand heb. Ik koppel alles wat met mijn ex te maken heeft los van de kinderen.
Mijn ex is de grootste lul die er bestaat. Ook hij komt afspraken niet na waardoor ik mega in de fin.problemen zit bijv. Indirect pakt hij daarmee de kinderen al ziet hij dat anders. Treiteren, terroriseren, domineren en kleineren zijn woorden die bij hem horen.
Wat hij mij ook aandoet……ik zal hem de kinderen nooit ontnemen. Ik zal de kinderen nooit lelijke dingen over hem vertellen, nooit. Ook al vind ik hem nog zo'n lul.
Toch moeten exen eens realiseren wat ze elkaar aan doen en waarom. Als ze dat eens inzien dan heeft Jos het een stuk rustiger.