Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Geen schuld, toch straf

• J.Aalders Partijrechtenkind

Geen schuld, toch straf

AMSTERDAM - Gescheiden ouders die weigeren hun kinderen aan elkaar mee te geven op vakantie.

Om elkaar te pesten, treffen ze hun kinderen.

Komt schandalig vaak voor.

Vertel mij uw ervaringen.

Ook kinderen en grootouders, mail mij!

Ben je het eigenlijk wel waard om ouder te zijn wanneer je je eigen kind een vakantie of gezellig weekend met de andere ouder of grootouders ontneemt?

Dat is deze week mijn vraag aan u in de telegraaf.

Ik ben benieuwd naar uw mening, uw ervaringen, als ouder of als grootouder. Kinderen mogen mij uiteraard ook mailen.

Laat het mij maar weten op checkpoint@telegraaf.nl

Meer lezen en reageren bij bron kan ook : http://www.telegraaf.nl/reiskrant/6668882/__Geen_schuld__toch_straf__.html?p=27,1

• mijzelf

Het gebeurd heel vaak en de kinderen zijn de dupe.

Ik weet inmiddels uit ervaring dat achter een verhaal van de boze ouder een ander verhaal schuil gaat. Het is vaak 1 kant van het verhaal en meestal ook maar een deel van het verhaal. Iedereen verteld wat hij/zij wil vertellen…zeker aan mensen zoals Jos Aalders.

De boze ouder wil zijn gram halen en haalt dan Jos erbij. De ouder verteld zijn deel van het verhaal en Jos komt in actie.

Wat het verhaal van de andere ouder is wordt vaak niet gevraagd. De hele voorgeschiednos wordt niet gevraagd…..en dat vind ik wel heel erg jammer.

Tuurlijk zijn er mensen die uit wraak dit soort dingen doen en dat kan gewoon niet. Ook zijn er ouders die als laatste wanhoopspoging dit doort dingen doen. Mag ook niet maar o het is zo begrijpelijk.

Het zijn meestal de moeders die met hun rug tegen de muur staan. ex betaald geen alimentatie, komt afspraken niet na, terroristeerd de boel,….en wat moet je dan als moeder…alles over je kant laten gaan…..

Weet het het hoort niet, maar begrijpen als ik verhalen hoor…..ja.

Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik een nuchter hollands verstand heb. Ik koppel alles wat met mijn ex te maken heeft los van de kinderen.

Mijn ex is de grootste lul die er bestaat. Ook hij komt afspraken niet na waardoor ik mega in de fin.problemen zit bijv. Indirect pakt hij daarmee de kinderen al ziet hij dat anders. Treiteren, terroriseren, domineren en kleineren zijn woorden die bij hem horen.

Wat hij mij ook aandoet……ik zal hem de kinderen nooit ontnemen. Ik zal de kinderen nooit lelijke dingen over hem vertellen, nooit. Ook al vind ik hem nog zo'n lul.

Toch moeten exen eens realiseren wat ze elkaar aan doen en waarom. Als ze dat eens inzien dan heeft Jos het een stuk rustiger.

• Me

Jaja Josje, heel subtiel zoals je dit aanpakt.:S

Maar hoe zit het met “hoor en wederhoor”? :D

• werkendemoeder

het zijn niet altijd de moeders die hun kinderen weigeren mee te gegeven .

er zijn ook vaders die ze “vergeten ” op te halen .

een jaar geleden had ik hier een boze lid van mijn ex schoonfamilie op de stoep staan , waar ik het recht vandaan haalde om mijn kinderen niet aan mijn ex man mee te geven …………… mijn mond viel open van verbazing .

gelukkig stond mijn oudste dochter erbij en die heeft even precies verteld hoe het wel in elkaar zat ………..gewoon dat papa afbelde of gewoon niet kwam omdat hij geen zin had .

na een rustig gesprek heb ik nu een afspraak met mijn ex schoonfamilie dat als de vader niet komt hun dan gewoon een weekendje gaan logeren bij een oom of tante .

ik blijf strijden dat ze hun vader regelmatig zien …………..gewoon omdat het hun vader is en ze elkaar moeten leren kennen .

nadat de kinderen 12 zijn zoeken ze / hij het zelf maar uit .

dat ze nu regelmatig een weekendje bij hun tante of ooms logeren vind ik belangrijk omdat het contact belangrijk is voor de kinderen .

het is en blijft hun familie .