Weet iemand of het mogelijk is, de koopwoning na scheiding te behouden dmv gemeentelijke subsidie of iets dergelijks?

Want als de koopwoning ten tijde van de kredietcrisis en door onderwaarde voorlopig onverkoopbaar blijkt, zoals in mijn geval,

zouden er op basis van te maken afspraken door de beide eigenaren afspraken bij de rechter gemaakt kunnen

worden door bijvoorbeeld vast te leggen deze pas over 10 jaar te gaan verkopen. Dat komt er dus op neer

dat ik met mijn jonge kinderen in de woning zou kunnen blijven, ook als de salarisstroken aantonen dat het

op zich niet haalbaar is. Maar dat is dus theoretisch.

Want hoewel ik het in de praktijk wel degelijk kan betalen, is het dus nog maar de vraag of de bank daar mee

akkoord gaat en zover ik kan ontdekken is dat dus niet het geval en zou de bank het huis onder mijn ‘kont’

vandaan kunnen verkopen. Dit in tegenstelling tot wat wel heel erg veel mensen roepen: het maakt niet uit

hoe of wat of wie er betaalt, zolang het geld maar bij die hypotheekverstrekker binnenkomt.

Ik ontvang de nodige toeslagen, alimentatie (ik weet dat deze niet meegerekend worden) en ik weet

dus dat er via de sociale dienst allerlei subsidies aan te vragen zijn.

Heb drie banen waarvan twee parttime en een derde als bijverdienste iom de belastingdienst

Daarbij werk ik vanuit huis met een strijkservice.

“Fulltime” werken (als ik dat al niet doe qua combinatie werken/huishouden/kinderen)

is in mijn geval geen optie door omstandigheden maar ik doe dus hard genoeg mijn best.

Het is alleen niet toereikend op papier. Maar nogmaals: betalen

kan ik het dus wel in de praktijk maar ik zoek nu dus info over die subsidies

Iemand suggestis/advies?

Want ik wil daarmee naar de rechter kunnen stappen omdat de afspraak welke ik heb met mijn ex

deze bij de minst geringste ‘spreekwoordelijke dwarszittende scheet’ alles ineens wijzigen wil; keer op keer!

Dan mag ik blijven, dan moet ik eruit, dan moet het onder zus voorwaarde, dan onder zo voorwaarde….

Een andere woning kan ik niet zo snel krijgen overigens, vandaar mijn topic. Alvast bedankt!