Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kinderalimentatie te weinig

• wilma

Mijn man en ik zijn sinds vorig jaar maart gescheiden. We zijn 23 jaar bij elkaar geweest. Omdat ik vond dat ik de schuldige was van deze scheiding (ben lesbisch en pas veel te laat achter gekomen), trok ik het boete kleed aan. Ik hoefde geen alimentatie van hem, wilde ook geen pensioengeld van hem. Hij kon gewoon in het huis blijven wonen en ik kreeg 52000 euro mee. Alle spullen zijn bij hem gebleven………van brommer tot caravan……alles. Wij hebben samen een dochter van 14 die met mij mee ging. We hebben even gekeken hoeveel de kinderalimentatie ongeveer moest wezen en ik zag een bedrag van 136 euro staan. Dat vond hij te veel……….en dus maakten we er 120 euro van……..

Van de 12 maanden scheiding, heeft hij 3 keer betaald………en niet eens het hele bedrag……..want hij kocht kleren voor der en dat trok die af van dat bedrag……want hij betaalde dan in natura, zei die, en dat mocht……volgens hem!

Ik ben wat wijzer geworden en ben ook op de site gekomen van dat bureau die dat geld kan incasseren. Dat heb ik hem dus netjes verteld……… Of je gaat nu eindelijk eens betalen, Of ik leg het bij dat bureau…….

Maar nu lees ik dus overal dat die dus wel akelig weinig hoeft te betalen……. Hij verdient netto zo'n 2400 euro……minimaal……. Mijn vraag is dus……..kan ik dat nog veranderen in het convenant?? Is dat mogelijk?

Met vriendelijke groeten van wilma.

• borawie

Hallo Wilma,

Als jij meent dat de KA te laag is dan zul je via een advocaat een herrziening moeten aanvragen.

Deze word dan bekrachtigd via de rechter , wel zo handig voor toekomstige wanbetaling , want dan heb je namelijk een bewijs.

Weet niet of de huidige KA door een rechter is bekrachtigd en in het convernant vermeld staat.

Zo niet dan kunnen ze bij het LBIO niet veel.

Persoonlijk vind ik wel dat je wat betrefd de rechten en plichten van jullie erg laks bent geweest destijds.

Waarom niet meteen alles goed regelen?

Meestal na een poosje dan kom je er pas achter hoe en wat precies ( vaak door spookverhalen van anderen, Goh ik krijg zoveel en ik krijg zoveel!!!)

Veel succes ermee.

PS: Regel het nu dan wel in 1 keer goed. Orienteer je en lees veel over dit onderwerp op forums en site's.

Ik heb er zelf héél veel van geleerd en laat me de les niet meer leren door een of andere ex cq ex-vrouw ;-)

• wilma

Bedankt voor de tip, borawie!

En ja……toen was het gewoon zo hectisch en ik vond het gewoon zo rot wat ik hem aandeed en hem heb aangedaan……… En daarom deed ik het zo……En ik heb er nog steeds geen spijt van hoor. Ik verdien mijn eigen geld, lang niet zoveel als hij, maar ik red me goed. Ik erger me alleen dat die dus altijd zo loopt te klagen over het geld……..en dan hebben we het dus over die 120 euro. En ik wil hem ook heel niet uitkleden, absoluut niet………maar 120 euro is ind te weinig eigenlijk. Maar goed, ik zal eens meer info er over inwinnen en kijken wat ik er mee kan doen.

Groeten van wilma

• borawie

Hallo Wilma,

Graag gedaan.

Wil je er in ieder geval succes mee wensen.

Ik begrijp heel goed dat je toen niet echt zin had in die rompslomp.

Uit schuldgevoel en ook uit verdriet.

Weet er alles van , maar toch is het belangrijk je hoofd koel te houden en soms zakelijk te denken , en vooral , aan je kind samen te denken.

Tip: Ga naar een advocaat en laat een nieuwe berekening maken met jullie beider inkomen.

Hier komt een bedrag uitrollen wat de eventuele KA zou moeten zijn.

Mocht het zijn dat je zegt goed dit vind ik te veel dan kan je altijd nog een middenmoot nemen.

Sterkte.

Hieronder een paar links voor je , snuffel daar eens rond.

http://www.praatmee-online.nl/index.php ( forum met veel goede tips en adviezen)

http://www.alimentatiewijzer.nl/