Mijn vrouw en ik zijn ondertussen 11 samen, en voor zover ik dacht gelukkig.
We hebben een dochter van 7 jaar waar ik zielsveel van houdt. Afgelopen zaterdag kwam ik er bij toeval achter dat ze opnieuw zwanger was, dit door een brief van haar werkgever waarin stond dat ze ontslagen was vanwege dat ze 2 keer kort na elkaar ziek gemeld was. Ze wensten haar sterkte met haar zwangerschap.
Ik heb haar direct gevraagt waarom ze mij dit niet had verteld, vervolgens vertelde ze mij dat dit kind mogelijk niet van mij is. Met andere woorden, ze is vreemdgegaan, en het kan zo zijn dat het kind wel van mij is, maar het kan evenzo zijn dat dit een kind is van een ander.
Mijn wereld storte in.. Ik ben kalm gebleven en heb een uur of zo met haar zitten praten, daarna ging ze weg. De ernst zonk toen een beetje in en (ik schaam me hier een beetje voor) ik heb vervolgens het huis kort en klein geslagen. Hele goede vrienden van mij kwamen langs en hebben mij tegengehouden voordat ik nog meer schade aanrichte. Vervolgens hebben zij meegeholpen om mijn woning weer toonbaar te maken.
Ik voel mij volledig in de kou gezet, alsof ik niets meer waard ben. Het ergste wat ze een man aan kan doen, heeft ze gedaan. Ze heeft me belazerd en bedrogen. En het ergste is nog dat ze dadelijk mijn dochter meeneemt naar waar ze ook heen gaat.
Hoe nu verder… vechten, praten, gooien met advocaten?