Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Toename zedenzaken bij scheidingen (weer in het nieuws)

• Bezorgdemoeder

AMSTERDAM - Het komt steeds vaker voor dat ex-partners in de strijd om een omgangsregeling met de kinderen valselijk worden beschuldigd van misbruik.

Dat constateert de Landelijke Expertisegroep Bijzondere Zedenzaken, schrijft het Dagblad van het Noorden zaterdag.

Ook de zedenrecherche in Drenthe en Groningen ziet een stijging van het aantal valse aangiftes in scheidingszaken.

Een vrouw uit Zuidlaren kreeg pas na veertien maanden te horen dat ze valselijk beschuldigd was van misbruik. Ze roept in de krant op tot meer aandacht voor dergelijke zaken.

© Novum

Zie: http://www.nu.nl/binnenland/2299175/toename-zedenzaken-bij-scheidingen.html

• Rob

Been there ….. mijn ex is in de rechtbank goed aangepakt door onzin verhalen over seksueel misbruik van mij t.o.v. mijn zoontje,

Ik heb dan ook niet afgewacht.

Zodra ik hoorde dat ze me beschuldigde van seksueel misbruik ben ik zelf onmiddelijk naar de politie gestapt. Mijn ex was zo attent om de bedreigingen met valse aangiftes aan te kondigen via de telefoon en die gesprekken heb ik opgenomen.

Dat opnemen heeft uiteindelijk wel geholpen. Politie heeft het aandachtig beluisterd en wist al snel genoeg.

Is nooit gekomen tot een zaak en in de rechtbank heb ik het onderwerp zelf aangehaald en mijn actie daarop ook (zelf naar politei gaan met geluidsopname van bedreiging) en ex werd helemaal gek en begon nog meer door te draaien.

Ex wordt nu in de gaten gehouden door instanties (noem maar geen namen). Ze heeft het wel vaker te bont gemaakt.

Verbaast me dus helemaal niets dit terugkerende nieuws.

• Juspol

Toch onvoorstelbaar dat voor liegende borderliners, vaak moeder waarvan de deskundigen zelf zeggen welke kenmerken ze hebben

nog eens gezag over kinderen kunnen krijgen ook.

Het barst van zulke zaken en de overheid maar volhouden dat er iets aan kinderbeescherming wordt gedaan preventief?

Begin maar in familierecht.

Bizar.

Patiëntjeskwekerij, vele kinderen die gewoonweg worden bedrogen onder de plu van verzwijgend hulpverlening o.a.

Totaal crimineel handelend zulke dwazen.

Vervolg ze a.u.b. OM. Voor elk feit en ga eindelijk al die zaken in DIE groep doorlichten.

Zo ook alle valse rapportages waar geen moer van deugt. In belang van het kind. Zoals dat dan heet met een mooie term die

ze op papier kwakken zonder onderzoek naar zulke moeders in verreweg de meeste gevallen, bij geboorte van een kind.