Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

scheiden terwijl het huis nog niet verkocht is

• mariet

ik wil eigenlijk nu al scheiden maar het huis is nog niet verkocht dus we wonen nog gedwongen in een huis

weet iemand een oplossing

mariet

• barbara

Hoi Mariet,

Lees toevallig via Google je verhaal, ik zit met hetzelfde probleem, de oplossing is verhuren, ik weet dat omdat ik spijt van heb dat terug ben gekomen in dit huis, vanaf augustus woon ik weer in Nederland heb mn huis verhuurd voor jaar vanwege dat ik in Oostenrijk was, maarhet ging helemaal mis dus wist geen uitweg en ging weer in mn eigen huis maar wil scheiden, en liefst het huis wegdoen, anders moet hij me uitkopen en dat is een alternatieve manier maar wel met een hoop gezeur.. maar ik gun hem het huis niet meer, dit naar aanleiding van een hoop ellende!

Sterkte laat ff weten of het huis al verkocht is, het is namelijk een moeilijke periode de huizenmarkt.

Gelukkig stijgt de verkoop weer een beetje maar mensen durven nog niet te kopen, zo´n grote investering, voor 2 jaar geleden was het toch anders.

.

• schakel

Barbara schreef:

Lees toevallig via Google je verhaal, ik zit met hetzelfde probleem, de oplossing is verhuren

Was het maar zo eenvoudig. Er zijn geen standaard adviezen mogelijk. Laat staan standaard oplossingen. En aan wie verhuren? Aan de ex? Aan iemand anders? Voor er adviezen gegeven kunnen worden, zal de situatie van Mariet meer in beeld moeten komen:

Kinderen? Inkomenssituatie? Blijft 1 van de partners in de woning wonen? Wil en kan 1 van de partners het huis volledig op zijn of haar naam zien te krijgen?

Is er overwaarde? Echtscheidingsconvenant? Zijn er tussen partners al (mondelinge) afspraken gemaakt? Enzovoort, enzovoort

En na herlezing zie ik dat het een oud-topic is waarop (uiteraard) niet gereageerd is.