Eigenlijk ging het verrassend makkelijk. Had me voorbereid op een lange en dure juridische strijd maar gelukkig viel dat mee.
Heb me enorm goed laten inlichten door ervaringsdeskundigen met veel juridische kennis. Wist namelijk totaal niet wat me te wachten stond in een rechtszaak.
Het ouderlijk gezag was na één besloten zitting al toegekend. Tijdens de zitting had de rechter (een mevrouw) al laten doorschemeren dat gedeeld ouderlijk gezag zal worden toegekend.
Voor omgang werd mediation voorgesteld door de rechter.
De mediator wist zich totaal een raad met mijn ex. Mediator werd beschuldigd van discriminatie, partijdigheid en voor nog veel meer dingen. Af en toe zat ze letterlijk met haar handen in het haar.
Maar opeens (na een paar sessies) wilde ex aan alles meewerken. Mediator stelde e.e.a. op papier op en de boel is getekend. Sloeg helemaal nergens op maar ach …. Ik heb de zaken gelukkig goed voor elkaar.
Ik heb meerdere meldingen gedaan bij de politie dat ex dreigt mijn zoontje mee te nemen naar het buitenland. Ik heb het ze laten horen want ik heb de dreigementen stuk voor stuk opgenomen van mijn ex.
Luisterde het toevallig laatst nog eens terug en dan hoor je wel hoe heftig alles was ruim een jaar geleden.
Ook mijn advocate onmiddelijk op de hoogte gebracht. Zij heeft het zo weten te regelen dat de rechter heeft bepaald dat het kind niet op vakantie mag of naar het buitenland meegenomen mag worden zonder mijn toestemming.
Ex kan alleen paspoort aanvragen voor ons zoontje als ik mede toestem. Zelfde geldt voor een vakantie in het buitenland. Uiteraard kan ze naar de rechter stappen als ik niet accoord ga met een buitenlandse reis van haar en ons kind maar zover is het nog niet gekomen. Ze heeft nog geen plannen voor een buitenlandse reis.
Ik weet nu ook wel dat het dreigementen waren die ze niet gaat uitvoeren en bovendien is er een verdrag (Haags kinderontvoering verdrag ofzo) tussen NL en het land van haar herkomst.
Gelukkig is e.e.a. tot rust gekomen. Omgang verloopt uitstekend en met het gedeelde ouderlijk gezag zijn ook geen problemen.
Ex maakte gewoon belachelijk veel herrie, dreigde met van alles en nog wat maar dat heeft allemaal tegen haar gewerkt.
We zijn nu gelukkig weer on speaking terms.
Wat geholpen heeft dat er rust is gekomen tussen mij en mijn ex, is dat mijn ex zich met al haar valse dreigementen en verhalen in de picture heeft gespeeld (via kinderarts, politie en huisarts) bij een beruchte instantie die niet aan waarheidsvinding doet. En deze instantie heeft nu een keer wel
Lees hier eens: http://www.kinderontvoering.org/advies/uw-kind-dreigt-meegenomen-te-worden-naar-het-buitenland
Misschien kan je angst wat worden weggenomen en zoniet kun je lzen wat je mogelijkheden zijn.
Heel veel sterkte,
Ronald