Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

scheiden vanuit het buitenland

• ex-pat

Hi folks,

Ik hoop hier wat zinnige info te krijgen. Ik trouwde in 1987 (in Nederland) met een Engelsman. We vestigden ons een in 1994 in de UK. Zijn nu al dik een jaar van tafel en bed gescheiden.Hij woont samen met een nieuwe partner. We willen de scheiding officieel maken. Daarvoor is een uittreksel van de (Nederlandse) huwelijksakte nodig, die door een beëdigde vertaler in ‘t Engels vertaald moet worden. De Huwelijkse Voorwaarden-akte die voorafgaand aan het huwelijk werd opgesteld moet óók vertaald worden. Kortom, de kosten beginnen nogal op te lopen. We hebben geen van beiden enig kapitaal, en wonen beiden in een huurhuis. Geen kinderen. Alimentatie-mogelijkheid is ook te verwaarlozen.We willen allebei gewoon onze ’vrijheid' weer terug. Geen aanspraak maken op elkaars pensioen etc. De inboedel werd al gescheiden toen hij het huis uitging. Simpeler kan het niet. Vraag: is het wellicht goedkoper voor mij om naar Nederland over te komen en daar de scheiding te regelen? Hij zou een verklaring van geen-bezwaar kunnen opstellen en tekenen en aan mij meegeven (hij kan dat zelf in het Nederlands doen).

Jullie input wordt erg op prijs gesteld.

PS: ik heb deze post ook al per ongeluk in andermans thread gezet. Excuses.

• wil

Maak even contact met een gemeente of ambassade. Ik weet uit ervaring dat je een bepaalde tijd in NL gewoond moet hebben om hier te kunnen scheiden en ik weet niet of je hier kunt scheiden als je hier niet woont……….

Kosten blijf je helaas houden als je officiele stukken moet laten vertalen…………..