Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mag zoon van 15 zomaar bij vader gaan wonen

• annelies1

Hallo,

Ik heb ruzie met mijn zoon gehad en hij is vertrokken naar zijn vader en wil daar nu blijven wonen.

Ik ben het hier niet mee eens omdat vader niet goed voor hem zorgen kan.

Nu heeft hij zich vandaag laten uitschrijven op mijn adres en bij vader laten inschrijven in de basisadministratie.

Mag dit allemaal zomaar. Ik heb het ouderlijkgezag over mijn zoon.

Alvast bedankt

• ManOfVrouw

Buiten het feit dat het erg lastig is om een kind van 15 jaar te dwingen om bij U terug te komen heb ik een vraag aan U: Bent U de enige die het ouderlijk gezag heeft of deelt U dat met de vader van de zoon?

MOV

• annelies1

Hallo, ik ben de enige die het ouderlijk gezag heeft over mijn zoon.

• ManOfVrouw

Pin mij er niet op vast, maar volgens mij mag het volgens de letter van de wet niet.

Echter, als de vader het kind wel erkend heeft, en het kind is 15 jaar, dan vermoed ik dat de politie, de raad voor de kinderbescherming, buro jeugdzorg of welke instantie dan ook, geen moeite zal nemen.

Ik vermoed dat er pas stappen genomen gaan worden als het kind niet meer naar schoolgaat of er een leefsituatie heerst die slecht zijn voor het kind.

Maar ik kan me vergissen.. Stel anders je vraag even bij het advocaten prikbord?

MOV

• annelies1

Bedankt voor je antwoord, vader kan niet voor zoon zorgen ivm verslaving.

Ga mijn vraag daar even stellen.

• ManOfVrouw

Graag gedaan. :)

En sterkte.

MOV