Ik heb twee kinderen van beiden 16 jaar (waarvan het gezag aan mijn ex is toegewezen). Ca. vier jaar geleden is een omgangsregeling (1 x per twee weken) afgesproken.
Sinds anderhalf jaar woon ik ivm. m'n werk (voor een periode van in eerste instantie twee jaar) in het buitenland (buiten EU), en heb met mijn werkgever weten te bedingen dat ik m'n kinderen nog 4 x per jaar zie. Daarnaast heb ik uiteraard met regelmaat email en Skype contact.
Ik heb een contractverlenging aangeboden gekregen voor nog 1 (laatste) jaar. Ik vermoed dat dit mijn kansen op werk na terugkomst in NL vergroot. Zo niet, dan dreigt werkloosheid (en oa. mogelijk lagere kinderalimentatie). Mijn ex wil voorkomen dat ik nog langer in het buitenland verblijf en gaat via een kort geding eisen dat ik terug naar NL kom. Helaas lukt het niet om een gezamenlijke regeling (zonder tussenkomst van de rechter) te bereiken.
M'n kinderen willen liever ook dat ik terug kom maar geven al wel aan dat het voor hen - gezien leeftijd en interesses - geen uitgemaakte zaak is dat ze dan ook weer 1 x per twee weken langs komen.
Graag hoop ik advies te ontvangen over :
- mogelijke uitkomst van het kort geding inzake de eis mbt. terugkomst naar NL ? Argumenten ?
- zijn er vergelijkbare zaken waarin de rechter tegen vasthouden aan omgangsregeling (en dus tegen terugkomst naar NL) heeft besloten ?
- betrouwbare en terzake kundige advocaat (kennelijk nodig ivm. verdediging)
Alvast m'n heel hartelijke dank !