Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

achternaam kind

• olga

mijn ex heeft onze dochter 8jr nooit erkent wel heeft

hij veel contact met haar gehad . Ik heb inmiddels een nw

vriend die wil eigenlijk niet meer dat we nog contact hebben

met mijn ex .

Mijn ex pikt dit niet en heeft een verzoek tot erkenning bij de rechtbank ingediend .

Wij zijn hem echter voor geweest we zijn naar de gemeente gegaan en haar op de naam van de nw

vriend gezet ze heeft nu ook de achternaam van hem .

Mijn ex is woedend en heeft mij een mail gestuurd om e.e.a

terug te draaien hoeveel kans maakt hij als dit voor de rechter komt?

• Ronald

Hopelijk maak je een grapje, Olga.

Anders kan ik maar een ding zeggen op basis van wat je schrijft: “Niet fraai wat je hebt gedaan, Olga!”

En ook erg onverstandig.

Je nieuwe vriend wil geen contact …. wat is goed voor je kind?

Belachelijk.

• olga

Nou wat heb ik daar nou aan? Dat is toch geen antwoord…..

• Ronald

Wat heeft JULLIE kind aan een actie die jij hebt uitgevoerd omdat je nieuwe vriend geen contact wil met de vader van zijn stiefdochter?

Denk en hoop dat je hier nog ontzettend veel spijt van gaat krijgen.

Als ik de vader zou zijn zou ik tot het uiterste gaan om e.e.a. terug te draaien.

Zal een duur geintje voor hem worden maar ik hoop dat hij i.i.g een goede omgangsregeling krijgt en dat de naamswijziging ongedaan gemaakt zal worden (dat laatste wordt erg lastig voor hem).

• Anne-Mieke

De biologische vader van een kind kan geen verzoek tot vernietiging van de erkenning indienen als het kind inmiddels door een andere man is erkend. Hij kan zich echter wél beroepen op misbruik van de bevoegdheid van de moeder. als de moeder de toestemming tot erkenning door een andere man heeft gegeven met slechts het oogmerk de belangen van de biologische vader te schaden. En het lijkt erop dat daar in uw geval sprake van is.

Lees deze jurisprudentie van de Hoge Raad maar eens: en dan met name punt 3.5.1 t/m 3.5.5

De kans dat de biologische vader de erkenning toch nog kan laten terugdraaien en daarmee de mogelijkheid krijgt het kind zélf te erkennen met vervangende toestemming van de rechter (en wettelijk omgangsrecht krijgt) is dus zeker niet uitgesloten!

Overigens heeft het kind zélf ook nog de mogelijkheid de rechter om vernietiging van de erkenning door de ‘stiefvader’ te verzoeken. Zo'n verzoek kan het kind zelfs nog indienen tot drie jaar nadat het volwassen is geworden.

Een biologische vader die zijn kind niet heeft erkend heeft geen wettelijk omgangsrecht, maar hij kan de rechter wél altijd verzoeken een omgangsregeling vast te stellen. Voorwaarde hierbij is dan dat er sprake moet zijn van een hechte band tussen de biologische vader en het kind (en daarvan is sprake nu vader en kind regelmatig contact met elkaar hebben gehad). Verder mag zo'n omgangsregeling de belangen van het kind niet schaden (maar dat is aan de rechter om te beoordelen).

De kans dat de vader via de rechter een omgangsregeling krijgt is dus zeker óók niet uitgesloten!

• Anne-Mieke

Crossposten heeft overigens weinig zin. Dat maakt het antwoord op uw vraag n.l. niet anders.

• Peggy

Wat had je dan verwacht? Een welgemeend aplaus? Je bent simpelweg een dom schaap. En zoals ik je al zei op het ander prikbord: hoop dat je lang slaaploze nachten zult hebben en dat je heel gelukkig wordt met je nieuwe man.>:D<

Dat je uberhaupt hier die vraag durft te stellen!!! :S

• Hans

olga ik vind het echt walgelijk wat je gedaan hebt, je had mijn ex moeten wezen dan had ik niet in gestaan voor de gevolgens en ik hoop dat jou ex de beste advocaten van nederland krijgt. ik vind het echt triest als je zo met je kind om gaat omdat je nieuwe vrind het zo wil.

geen enkel goed woord voor over

• Tjeerd

Olga heeft het volgens mij niet doordacht gedaan maar impulsief.

Wellicht wordt ze emotioneel wel een beetje onder druk gezet door haar nieuwe vriendje.

Alles bij elkaar erg jammer dat dit zo is gebeurd.

Kan een hoop strijd etc opleveren en dat is nooit leuk en al helemaal niet goed voor het kind die hier helemaal niet om heeft gevraagd.

Jammer en helemaal niet nodig om zaken zo op de spits te drijven. En waarschijnlijk wordt de biologische vader straks ook nog als de onruststoker gezien want hij beginty wellicht een zaak of meerdere zaken tegn zijn ex.

Helaas heb je als vader zonder ouderlijk gezag en ook nog eens een kind dat je niet hebt erkend een zeer groot nadeel.

Wens alle betrokken wijsheid en de biologische vader zeer veel sterkte en succes met het krijgen van zijn recht op omgang en vervolgens erkenning als vader zijnde en hopelijk daarna gedeeld ouderlijk gezag.

Ik zou i.i.g. tot het uiterste gaan (ik heb dat ook met succes gedaan) . Kost je veel geld maar voor m'n kind heb ik nagenoeg alles over.

• Peggy

Yes, Olga heeft de zaak verloren. Lees de posting van haar ex Opgelucht. Sjapoo voor vaders :)-D:)-D(:P)