Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kindermishandeling...

• hans

Na 8mnd touwtrekken om mijn dochter 8jr heb ik eindelijk een omgangsregeling

gekregen . Ons huwelijk was goed tot mijn ex een ander kreeg dat was schrikken maar het leven gaat door

de scheiding was er snel doorheen, gelukkig voor onze dochter hebben we het dus netjes geregeld zonder

de ellende die zo,n scheiding vaak met zich mee brengt. Toen begon de ellende want ineens was ik niet meer in beeld ze zijn verhuisd 150km verderop maar goed de rechter deed uitspraak en ik kon haar ophalen voor een paar uurtjes.

Het was vreselijk voor haar , ze was doodsbang van mij ! Ze is in die 8mnd totaal van mij vervreemd ik dacht ach dat is wennen komt wel weer goed ,maar de bezoeken worden voor haar echt een marteling. Haar moeder zegt de vreselijkste dingen over mij , dat ik haar zal slaan, dat ik niet van haar houd , dat ik niet haar echte vader ben, dat ik haar zal ontvoeren

kortom ik kreeg een doodongelukkig kind mee . Ik ben met haar naar een orthopedagoog gegaan en die zegt dat er sprake is van ouderverstoting een vorm van geestelijke mishandeling waar de ene ouder het kind vervreemd van de andere ouder

Heeft iemand hier ooit gehoord of dat ik dit voor de rechter kan brengen ? kan ik hier iets mee? Kan ik mijn ex aanklagen wegens kindermishandeling .

• Hans

hai hans

als er iets vreselijk is dan is het wel geestelijke mishandeling en er is dan ook een redelijke kans dat deze blijvend is als het gaat om een eventuele behandeling op latere leeftijd. geestelijke behandeling is heel moeilijk aan te tonen maar bij jou kind is dat wel gebeurd en ik zou daar beslist werk van maken. als je te lang wacht kan het kind zelfs zo worden gemanipuleerd dat het ten aller tijden in elke omstandigheden zal verklaren dat het niet gebeurd omdat er sancties zijn als ze wl bekent. wacht beslist niet langer maak er direct werk van.

ik wens jou maar vooral je kind heel veel sterkte toe in de toekomst en vang het kind met veel leifde op want dat is wat het op dit moment nodig heeft

gr (andere) hans

• Been There

Klinkt een beetje hetzelfde als wat mijn hex doet, maar dat mag gewoon hier in Nederland hoor. Als vader ben je per definitie de boosdoener en moeders mogen hun gang gaan. Raar, maar toch heel erg waar.

Been There

• Hans

als ze hier mee doorgaat zou ik het kind op eisen als ik jou was en het ouderlijk gezag. sta dit niet toe je kind word gigantisch gemanipuleerd en niet alleen ten koste van het kind maar ook van jou. op zich vind het tenkoste van jou dan nog niet zo slim als dat van het kind. vertouw je de boel niet speel het dan via het AMK zou ik tenminste wel doen en zit je ex dan ook nog bij de hulpverlening als het gaat om psychiesche (of zoiets) behandeling dan heb je helemaal een punt.

ik zou voor mijn kind vechten op welke manier dan ook zolang het kind maar geen schade ondervind.

• Ronald

Moeilijke situatie, maar ik zou toch niet snel naar een AMK gaan of iets dergelijks.

Dan kan de boel nog wel eens slecht voor je uitpakken. Deze instantie doet net zoals Jeugdzorg en Vangnet Jeugd van de GGD niet aan waarheidsvinding. Komen ze ook ‘eerlijk’ voor uit. Gevaarlijke instellingen voor een vader aangezien ze vaak erg moedersgezind zijn.

Als je naar een instelling als AMK gaat toon je volgens hen aan dat er strijd is en minimaal dat jullie (ex partners) niet met elkaar kunen communiceren. En dan kan je ex nog wel eens (erg grote kans) aan het langste eind trekken.

Je moet sowieso gaan netwerken, blijf betrokken bij school en verenigingen etc. Laat je vaak zien (toon betrokkenheid en interesse) en blijf ten alle tijden rustig en beheerst. Doe bijvoorbeeld wat dingen voor de school.

Zorg dat als je tijd met je dochter doorbrengt dat je het leuk hebt. Praat niet over wat mama eventueel allemaal zegt. Geef liefde en aandacht en doe dingen die ze leuk vindt.

Heel veel sterkte met de nare en schadelijke situatie.

• lili

Google maar eens naar “ PAS syndroom”…want daar gaat het hierom…

en idd kijk heel goed uit!!!!!!!!! straks wil je kindje nl echt niet meer met je mee en heeft moeders een goede stok om mee te slaan.

En zie daar dan maar weer eens uit te komen. heeeel moeilijk.

• henklukassen@live.nl

Ik henk lukassen zit met het zelfde iets uitgebreider maar ben ook bezig dit op te lossen maar gaat moeilijk en hulp van jeugd zorg kun je vergeten want je bent man en dat werkt tegen.ik ga maandag 24jan 2011 aan mijn advokaat vragen of ik hier niet een zaak over kan aanspannen en of ik hier aangifte van kan doen ,mocht dit zo zijn wat ik haast wel geloof zal ik dat direct laten weten.

Ik wens je vreselijk veel suxes met je kind.gr henk

• henklukassen@live.nl

Ik henk lukassen heb een soortgelijk voorval:

op 10maart 2010 werd mij mijn dochter toegewezen Demy en met de uitspraak ieder weekend bij moeder ,normaal dacht ik en op vrijdag na school even eten en naar mama iedereen blij op dat moment,maar zondag begonnen de problemen .Ik kreeg mijn dochter niet mee en ben toen naar de politie gegaan om te overleggen hoe dit aan te pakken met eventueel een vrouwelijke agent ,maar o op het rekest moest mijn advokaat maar bellen en heb tot op de dag van vandaag geen enkel kontak meer met mijn dochter gehad .dus op maandag na het voorval Kim Troost van jeugdzorg gebeld en in overleg met al mijn vertrouwen in haar besloten mijn dochter onder toezicht bij moeder te laten met de boodschap dat als er wat zou zijn ze mij direct zou bellen. puur om die meid niet te beschadigen en maar hopen dat het goed zou gaan en dat leek ook zo want zo nu en dan werd ik opgebeld dat het geweldig ging met Demy en Noortje maar dat bleken leugens te zijn mijn kleine meid speelde alleen buiten zonder toezicht en kon het huis niet in om dat moeder lag te slapen.klom in kasten om eten te zoeken ,en lief ze deelde wat ze vond met haar zusje van 3 jaar.Maar als je dit hoord ga je als vader ook huilen maar dat help niet.op 5 jan 2011 na een paar dagen geen kontakt te kunnen krijgen door jeugd zorg is er met politie een inval gedaan en troffen moeder stomdronken en in een zwijnenstal 2 huilende kinderen aan die direct uit huis werden geplaatst een naar een kinder tehuis en een naar een pleeggezin en ik ben pas de volgende dag gebeld om dit te melden

dus afspraken houd jeugdzorg zich niet aan. dus pas op wat je doet

• Frans

En wederom een post waar alleen mannen op reageren en de dames zich stilhouden…..

Heel veel sterkte Hans, ze zal het nodig hebben.

Ook jij bent overgeleverd aan de grillen van je ex. Join the club.

• levis

Nou

Deze dame zal dan ook maar even reageren!

Ik snap niet dat exen zo met elkaar om kunnen gaan. Ik denk dat je kinderen op deze manier ernstig kunt beschadigen. Ik heb zelf ook een ernstige hekel aan mijn ex. Maar zal me nooit negatief tegenover de kinderen over hem uit laten en ik zal altijd mijn uiterste best doen dat de kinderen hem kunnen blijven zien.

Als je kinderen later groot zijn denk ik dat je als ouder ernstig in de problemen kunt komen als je de relatie met de andere ouder hebt lopen verzieken.

De topicstarter zou ik aanraden een klacht in te dienen tegen jeugdzorg, want zij zijn ook ernstig tekort geschoten en zijn hun afspraken niet nagekomen. Ik denk dat ze nu bij jouw beter af zijn dan in een tehuis.

Sterkte