Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Partnerallimentatie

• Linda

Hallo,

Ik ben op dit moment nog getrouwd (in gemeenschap van goederen 4 jaar) maar ga scheiden van mijn man.

Nou ben ik al hard op zoek naar werk en hoop snel werk te vinden.

Maar ik zit me dus af te vragen of ik ook recht heb op partnerallimentatie als ik 40 uur zou werken.

Dat is me niet helemaal duidelijk. Het liefst zou ik helemaal onafhankelijk zijn in de toekomst.

Heb ik er zo wie zo recht op? Of is dat afhankelijk van wat ik ga verdienen?

Met vriendelijke groet,

Linda

• Jantje

Linda,

Ga niet uit van een partner allimentatie, dat moet je niet willen. Hoe moeilijk het ook is, zorg voor jezelf.

Volgens de wet is de hoogte van allimentatie afhankelijk van je inkomen, draagkracht partner etc. Maar ga voor onafhankelijkheid, niet alleen in de toekomst maar nu! Al moet je rondkomen van het minimum, dan nog is dat te verkiezen boven de macht die je ex over je heeft mbt inkomen.

Sterkte!

• Willem

Welke macht is dat dan?

Partnerallimentatie is in veel gevallen een normale zaak en heeft niets met macht te maken.

Je hebt een aantal jaren (in mijn geval 26) samen een bestaan opgebouwd waar ook de partner een aandeel in heeft gehad.

Gelijk delen heeft ook met inkomen en pensioen te maken.

Ik zie het daarom niet als een recht of plicht maar als de normaalste zaak van de wereld.

Ook snap ik dat de meeste het moeilijk vinden om te moeten betalen na een scheiding, en is elke situatie anders. Een scheiding is vooral emotioneel moeilijk en daar zou je de (vaak terechte) financiele pijn buiten moeten laten.

• ad

dat is onzin,ik lig ook in scheiding nadat ik 25 jaar geprobeerd heb om dat luie loeder waar ik mee getrouwd ben aan het werk te krijgen ,ik werkte 60 tot 70 uur per week om de zaak financieel gezond te houden ,zij werkt 8 uur per week en stelt dat ze niet meer kan werken omdat ze anders zo moe is en haar middagdutje ook nodig heeft . hoezo heb je samen wat opgebouwd ,mijn spaargeld is door haar gejat ,ik mag mijn huis niet meer in ,en kan bovendien ook nog een boete betalen waar een strafrechter alleen aan toe komt waneer je een olietanker in alaska aan de grond laat lopen. Mijn misdaad ? ik ben getrouwd en heb haar geen doodschop gegeven noch in de prostitutie gedwongen of verkocht aan een pooier. mijn straf een boete van ruim een ton en dat in twaalf jaar betalen, na die twaalf jaar mag je hopen dat je ex dood is anders komen er nog 12 jaar bij. De kinderen willen geen contact meer met moeder die mij verwijt dat ik de kinderen mishandel ,daarom willen ze dan ook bij mij wonen.

• Anne-Mieke

Dat is mede-afhankelijk van wat u gaat verdienen. Ook als u 40 uur werkt kunt u nog recht hebben op partneralimentatie.

• peet

Je bent wel rijker eigenlijk want je kinderen heb je bij je!!!

• pinguin

Wat een prachtig pleidooi geeft u om de PartnerAlimentatie af te schaffen!

• GJvdZ

Het belemmert je wel om “los” te komen van het huwelijk. Zolang je alimentatie krijgt blijf je aan elkaar verbonden (en afhankelijk als je de ontvanger bent).