Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ik maak me zorgen, wat kan ik doen?

• even anoniem

Hallo,

Ik ben ruim 5 jaar geleden gescheiden. Uit mijn huwelijk is een kindje geboren, mijn alles!

Mijn ex man had duidelijk problemen met zichzelf we kenden elkaar al jaren en in de puberteit was hij verschrikkelijk!

woedeuitbarstingen alles kort en klein slaan wat hij tegen kwam, geprobeerd zijn stiefvader neer te steken, gearresteerd maar aanklacht ingetrokken.

Hoe naief ik was word nu pas duidelijk! Na de puberteit ging het wat beter met hem. dit was alleen schijn! Hij begon steeds meer te drinken en hierdoor werd zijn gedrag alleen maar extremer. We hadden ook zo onze goede momenten en ik schreef alles weg onder ach hij heeft veel sterss vanwege ze werk enz, hij is ook lief voor me en zo ging het weer een tijdje goed. Ik werd onverwachts zwanger en we zijn gaan trouwen. Tijdens mijn zwangerschap ging het steeds slechter met hem. Hij werd ziek en hij heeft onderzoeken in het ziekenhuis gehad. mijn ex loog tegen de arts dat hij weinig tot niet dronk. het was dus een raadsel voor de artsen waar het vandaan kwam. (nou dat wist ik dus wel) hij kreeg mee geen druppel meer te mogen drinken omdat het anders wel is fout kon gaan! Nou hier heeft hij zich nooit aan gehouden. De drank werd meer en meer hij heeft zelfs de AA bezocht maar hield dit niet lang vol. Woedeuitbarstingen kwamen weer!

Toen de kleine er was ging het de eerste periode redelijk! tot het weer helemaal mis ging. De druppel was voor mij dat hij tijdens vakantie helemaal uit ze dak ging en het hele huisje gesloopt had. dat ik mezelf dit had aan laten doen prima. maar mijn kind gaat dit niet mee krijgen.

We zijn uit elkaar gegaan en dit was de beste keus ooit! Uiteindelijk zijn we gescheiden en is er een omgangsregeling in het convenant ondertekend die we zelf met advocaten bedacht hebben en dus is ondertekend door de rechter. we zijn altijd flexibel met omgang omgegaan als er iets extra's was prima ik deed nooit moeilijk!

Het leek beter met hem te gaan en ons kindje had het fijn bij hem, we hadden goed contact het ging prima! Hij at mee in mijn gezin kwam op verjaardagen enz.

Je kon het bijna gezellig noemen, hij dronk nog steeds erg veel, had me dus voorgenemen dat in de gaten te houden, maar ja hoe?. Ik zat er niet op te wachten maar voor ons kindje was dit perfect. wat wil je nou meer? 2 ouders die met elkaar door 1 deur kunnen. Plots kreeg hij een nieuwe vriendin. leuke meid dacht ik in het begin! maar niks bleek minder waar! Mijn ex heeft alle contacten met mij en ZIJN familie verbroken en gedraagt zich zeer kinderachtig! Zijn woedeuitbarstingen waren echt over dacht ik! Tot we 2 weken geleden ergens aanwezig waren met veel bekende en onbekende mensen hij was het ergens niet mee eens en plots ging hij uit zijn dak en kreeg dus weer een woedeuitbarsting! Ik ben hier erg van geschrokken, wat als hij dit ook thuis doet als mijn kindje bij hem is?

Ik zou zo graad advies willen of mijn zorgen te recht zijn (mijn kindje gaat blij naar papa toe en komt 9 van de 10 keer blij thuis)

wat kan ik hier mee? ik kan mijn vraag bij jeugdzorg leggen maar dan ga je volgens mij gelijk de molen in en dat is niet wat ik wil, ik wil mijn kindje haar vader niet afnemen, nooit niet tenzij hij natuurlijk haar geestelijk of lichamelijk wat aan doet!

Er is geen communicatie meer mogelijk hij werkt alles tegen, ik heb nu aangegeven dat we terug pakken op de omgangsregeling in het convenant aangezien er geen communicatie meer mogelijk is en het dus belangrijk is dat er duidelijkheid is.

Nou denk ik dat hij niet van plan is de omgang na te leven. hoe sterk sta ik als hij zich niet aan de afspraken houd? aangezien we voorheen wat flexibel met de omgan zijn omgegaan!

• alao

Wat voor omgangsregeling hebben jullie in het convenant opgenomen? Regelmaat is belangrijk voor een kind, dus je doet er niets verkeerds aan om dat te eisen.

Daarnaast, als de huidige omgangsregeling (de felxibele) niet is bekrachtigd door een rechter, staat het je vrij daar veranderingen in aan te brengen en terug te vallen op de omgangsregeling die jullie in het convenant hebben opgenomen. Het is dan aan je ex om naar de rechter te stappen als hij het er niet mee eens is.

Mocht het zo zijn dat hij nu jullie kind vaker ziet dan in het convenat staat, dan heb je kans dat de rechter een uitgereidere omgansgregeling oplegt. Maar in eerste instantie zullen jullie zeker naar een mediator verwezen worden om er samen uit te komen.

Dus jij hoeft de jeugdzorg niet bij te halen oid te ondernemen. Geef je ex aan dat je het convenat wilt naleven en waarom. Daarna is het aan hem om bij de rechter wijzigingen in het convenant aan te vragen als hij vindt dat het verjaard is. Hij moet het uiteraard goed onderbouwen. Tot de rechter anders uitspreekt, hou jij je aan het convenant en iets anders ben je niet verplicht te doen.

• even anoniem

hallo aloa

ik ben heel blij met je reactie, bedankt daarvoor. Je schets het heel duidelijk! En weet nu wat mijn taak is.

• even anoniem

ow de omgangsregeling is 1 nacht (en dus 2 dagen) per 14 dagen en 1 dag in de 14 dagen. Dus dat komt neer op 1 nacht in de 14 dagen dagen en 3 dagen.

• alao

Dat is dus qua aantal dagen een gebruikelijke omgangsregeling. Probeer het met je ex te overleggen waarom het beter is voor jullie kind om daaraan vast te houden.

Mocht hij het niet mee eens zijn, kunnen jullie het beste via mediation proberen. Uiteraard mag je daar ook aan je wensen vasthouden! Komen jullie daar niet uit, dan zullen jullie naar de rechter moeten (is aan jouw ex om dat in gang te zetten, niet aan jou).

Maar ik verwacht niet dat hij meer bijkrijgt dan 1 dag extra per weekend als kleine bij ex is. Dus waarschijnlijk 1x in 14 dagen 1 weekend van vrijdag tot zondag (ipv zat-zon) en 1 dag door de week per 14 dagen.