Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Even een snelle check...

• GJvdZ

Mijn vrouw en ik gaan uit elkaar. Mijn vrouw blijft voorlopig in ons koophuis wonen (allereerst voor de kinderen, maar ook omdat de woningmarkt nu niet zo geweldig is om een huis voor een leuke prijs te verkopen) en ik ga een appartement huren.

Als ik het goed heb begrepen kan ik de hypotheekrente gedurende 2 jaar van mijn inkomen aftrekken. Klopt dat? Het is immers niet meer mijn hoofdverblijf.

• schakel

U heeft het goed begrepen. De twee jaren gaan in op het moment dat u de woning verlaat en zich elders laat inschrijven.

Op dit prikbord is meer over: eigen woning en echtscheiding te lezen. Ook hoe u regulier de aftrek in de aangifte moet vermelden.

In het zoekvenster bijvoorbeeld invullen: hypotheekaftrek Ook op internet is veel informatie te vinden. En niet in de laatste plaats de Belastingdienst zelf:

http://www.belastingdienst.nl/particulier/alsugaatscheiden/alsugaatscheiden-10.html#P90_8391

• GJvdZ

Dank u.