Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

voorlopige voorziening ze is alleen uit op mijn geld welke argumenten kan ik inbrengen

• anoniem

akte in buitenland 2007

ik eigen woning

zij eigen woning (2009 verkocht aan haar vader), heeft ze alleen mondeling meegedeeld

ze haar bankrekeningen leeggehaald 25.000 euro spaargeld

buitenlandse akte: vermogens gescheiden

notaris: zegt landskeuze nog niet gedaan, vermogens blijven gescheiden (er staan huwelijkse voorwaarden in).

zaak 1 voorlopige voorziening: heeft ze aangevraagd, en steld haar inkomen is 0,0, schat mij in, dat ik 3000 euro PA pm moet betalen

zaak 2 echtscheiding ook aangevraagd: ze wil helft van mijn huis

Ze geeft geen enkel bewijs van haar inkomen!

Ik heb een oude arbeidsovereenkomst van haar.

Wat kan ik stellen in zaak 1, de tegen argumenten, ze is alleen op mijn geld uit !!!

vermogensbestandsdelen

ze wel degenlijk geacht wordt te kunnen werken

ze gewoon een uitkering kan genieten, als ze dat niet aanvraagd het haar probleem is

ze heeft op het internet verklaard onlangs de trouwjuwelen (3500 goud gewicht waarde) verkocht te hebben

• Anne-Mieke

Vermogen is geen inkomen en telt in beginsel dus niet mee voor de vaststelling van de PA (wel de inkomsten uit dat vermogen zoals b.v. de rente). Slechts in uitzonderlijke gevallen wordt men geacht op vermogen in te teren, maar gezien uw hoge draagkracht verwacht ik niet dat dat van uw ex geëist zal worden. Zeker niet als ook u over vermogen beschikt.

Een oude arbeidsovereenkomst is nog geen bewijs van inkomen. Misschien dat de rechter aan uw ex een ‘verdiencapaciteit’ toerekent, maar dat gebeurt lang niet in alle gevallen en is o.a. afhankelijk van haar kansen op de arbeidsmarkt.

Dat uw ex een uitkering aan kan vragen vrijwaart u nog niet van uw onderhoudsplicht. Als uw ex een uitkering aanvraagt wordt die dus toch op u verhaald (voor zover uw draagkracht dat toelaat).

Winst uit de verkoop van trouwjuwelen is ook vermogen en dus geen inkomen wat meetelt voor de vaststelling van de PA.

'Leuker' kan ik het helaas ook niet maken voor u.

• anoniem

ze stond afgelopen april weer op een beurs (100 e netto / dag) door haar talen kennis. Ze verdient echt wel voldoende… alleen geeft niets op aan de belasting, dat kan ook . Ze heeft 3 bankrekeningen: malta egypte italie.

mij verzocht mijn huis te verkopen en er was dan beloofd dat ik 7000 pm zou kunnen verdienen. Als ik maar emigreer…

ze wilde nimmer NL wonen en heeft gestolen van mij (alleen aangifte is er ) / haar vader de lening niet terugbetaald. Nu door verliezen van baan is ze nog even snel naar NL op aflopende MVV ( niet met mijn garantstelling ! ) in aug. naar NL gekomen, vervolgens illegaal. Echter doordat ze nu gratis (de wet) procedures start mag ze deze afwachten in NL (dus verblijfsstatus info politie). Ze heeft me gemaild heleboel rechtzaken te starten.

ik was er al bang voor, dat ik gemangeld wordt door ons rechtssysteem (Luns zei ooit “NL is goed voor zijn buitenlanders”) en als ik op rechtspraak.nl zaken lees!

ik moet KA betalen voor een oude relatie (350 pm vastgesteld) maar effectief betaal ik minder per maand

ik verdien nu minder en mijn arbeidscontract loopt over een paar maanden af.

is daarmee dan al mijn top bereikt dat ik kan afdragen?

wat moet ik opgeven .. de 350 of wat ik werkelijk betaal?

waar dien ik de recht nog op te wijzen?