Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mijn ex krabbelt terug

• miranda99

Mijn man had aangegeven te willen scheiden,omdat er geen gevoel voor mij zat en omdat hij verliefd was geworden op een ander.

Weken ruzie en verwijten en heel veel vernederende woorden moeten aanhoren.

Nu is de scheiding aangevraagd en het verzoek voorlopige voorzieningen ligt bij de rechtbank.

Mijn man is hier van geschrokken omdat hij zoveel moet betalen.Hij heeft het te druk met zijn werk om in verweer te gaan.

Nu belde hij gister om te vragen of we niet gewoon bij elkaar konden blijven anders ging hij financieel kapot.

Ik hou nog steeds van hem en had altijd een greintje hoop dat hij terug zou komen.

Maar nu op deze manier denk ik dat hij bij mij wilt blijven omdat het hem zoveel geld scheelt per maand.

Ik wil dat hij uit liefde terugkomt en niet om deze reden.

Wat moet ik doen ????

• riet

hallo miranda

kan maar een ding zeggen niet doen

als hij alleen maar om die reden bij je wil blijven

dan is het toch gedoemt fout te gaan

ik weet niet hoe oud je bent maar kies voor jezelf

zelf zit ik in scheiding na 35 jaar huwelijk

word ik aan de kant gezet

we zitten met een eigen huis dat we nu niet kwijt raken

meneer had het plan om toch maar samen te blijven wonen als we gescheiden zijn

want alleen kan hij de boel niet betalen

toen ik zei nee noemde hij me een egowist

maar ik kies voor mezelf

dus we zijn nu op zoek naar een oplossing

samen in een huis zonder liefde

daar ga je kapot aan

sterkte met de beslissing die je neemt

en waar je jezelf gelukkig bij voelt

groetjes riet

• miranda99

bedankt riet voor je reactie,

Ik ben 46 jaar.

Ook wij hebben een eigen woning en hij heeft een eigen bedrijf.

Ik zou graag kiezen voor mezelf en de kinderen,maar ik weet dat ik hem financieel kapot maak.

Ik weet dat de liefde echt over is,daarvoor is de laatste weken teveel gebeurd.

Raar he,ik wil voor mezelf gaan,maar wil hem ook niet kapotmaken.

Was het maar allemaal anders gegaan.

Ik weet dat de scheiding doorgaat,Mijn advocaat heeft al beslag laten leggen enzo.

Waarom heb ik er zo´n verdriet van.

Pfffff moeilijk hoor

• yentle

Kom op Miranda waar is je zelfrespect?

Jij maakt hem financieel niet kapot hij heeft zn bed gemaakt dus hij moet daar

in liggen . Een relatie moet gebaseerd zijn op vertrouwen en wederzijns respect

Kun je respect hebben voor zo,n man? een die vreemd gaat en voor de financien

terug naar jou wil. Wat zegt dat over hem en jou?..

Hij heeft zn ware gezicht laten zien geloof hem en ga verder.

Je bent jong genoeg om opnieuw te beginnen . Crisis betekent vaak

een nieuwe kans . Pak die kans! Inversteer in je zelf ,pak een studie op,

ga vrijwilligers werk doen ,zoek een andere baan er komen in bijv de zorg

honderden vacatures bij …Pak die kans ! Ik heb het ook gedaan en nooit spijt van gehad….

Sterkte

• tsjonge

Ntauurlijk, gewoon kiezen voor jezelf en bovendien zul jij financieel wel de ruimte krijgen (in tegenstelling tot je ex) om lekker de bloemetjes buiten te zetten. Gewoon vrijwilligerswerk gaan doen (Stel je voor dat je geld zou gaan verdienen, dan krijg je mischien minder partner alimentatie!), ga lekker studeren op kosten van je ex en de belasting betalers.

Kom op zeg, wat een afschuwelijke adviezen worden hier gegeven.

Aan de ene kant: er zijn genoeg mensen die trouwen voor financiele stabiliteit. Wat is daar mis mee? Dat het in Nederland zo geregeld is dat door 1 keer trouwen en kinderen krijgen als vrouw je de rest van je leven achter de geraniums kan gaan zittten tsjah, dat is pas middeleeuws, en eigenlijk precies hetzelfe, nietwaar?

Aan de andere kant:Absoluut, kies voor je eigen ontwikkeling en geluk (met of zonder je man), maar denk nu toch niet dat je man jou zomaar zou laten stikken op dit moment! Je bent toch zoveel jaar samen geweest, je hebt samen kinderen, je gelooft toch niet serieus dat dat gevoel zomaar voorbij is?

Ja, wanneer je de route neemt van partner alimentatie, kinderalimentatie, en je man uitkleden, dan krijgt die man vanzelf zo'n hekel aan jou, dat van dat gevoel niets overblijf, omdat hij geen cent overhoudt. Kijk maar op dit prikbord rond, de regels om alimentatie te bepalen zijn echt uit het jaar nul.

Probeer er (evt met hulp) uit te komen, en probeer uit te vinden wat je elkaar nog gunt. Dan zul je zien dat je mischien allebei wilt dat de ander gelukkig wordt. (Mischien niet samen, maar wel met zorg voor elkaar), en kan je het zo regelen dat op korte termijn elk zich kan settelen, en toch over x jaar wanneer de kinderen gaan trouwen als pa en ma trots naast elkaar op de bruiloft zitten.

• Hans

in hoeverre denk je dat je hem kapot maakt als ik het vragen mag?

ik denk dat je voor je eigen moet kiezen want samen wonen na een scheiding is geen leven ik woon zelf nog steeds bij mijn ex omdat ik geen woonruimte kan vinden maar dat is op komst.

aan de andere kant weet ik dat zij het financieel niet gaat redden alleen en ik hoef gezien mijn draagkracht ook geen allimitatie te betalen. toch ben ik niet van plan om haar financieel kapot te laten gaan want dat vind ik gewoon onmenselijk.

ik zou eens gaan kijken hoe jullie er samen uit kunnen komen om bijde een nieuw bestaan op te bouwen en lekker te kunnen leven en niet de een in volle glorie en de ander kapot.

want sorry dat ik het zeg maar dit is een van de voorbeelden hoe je een familie drama ontwikkeld en dat wil niemand denk ik.

ga er voor (samen)

• miranda99

Bedank voor jullie reacties,

Gister om de tafel gezeten met een mediator.

Ik ga afzien van partneralimentatie.Ik ga in het huis blijven wonen,en hij blijft de hypotheek betalen.zodat de kinderen in hun eigen omgeving blijven.

Al het andere zoals ziektekosten gas en licht komen voor mijn rekening.

Ik krijg wel kinderalimentatie.

Ik blijf ook medeeigenaar van het huis.

Ik wil zelf gaan werken voor mijn inkomen.Maar om de eerste tijd te overbruggen zal ik een uitkering aan moeten vragen.

Nu is mijn vraag zal ik daarvoor wel in aanmerking komen? aangezien ik in een koophuis blijf wonen.

Hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.

Groetjes

• riet

hallo miranda

ik weet wat je bedoelt

het eerste jaar heb ik ook zo gedacht

je mag me wel een maailtje sturen

als je wil

vind het ook niet zo fijn hier mijn hele elende neer te schrijven

het is al zo pijnlijk

ik ben bijna 59

heb gelukkig geen kinderen meer thuis

niet dat het dan makkelijker maakt