Beste Wendy
Ik heb hetzelfde meegemaakt en veel te lang doorgegaan met mn huwelijk. Als ik nu er op terugkijk heb ik zo'n spijt dat ik zo'n groot deel van mn leven verpest heb.
het is nu zoveel duidelijker voor me.. Ben ook eens weggegaan en later weer een tijd bij ex gaan wonen en dit is bij nader inzien zo'n misser geweest. Echt meid,
je denkt dit niet voor niets. Als je al twijfelt en zo op het punt hebt gestaan als je nu klaarblijkelijk al gestaan hebt, is de basis toch ook weg?
Je moet niet bang zijn voor reacties van buitenaf en bang zijn voor “de kinderen” Het hangt er zo vanaf hoe je daarmee om gaat. Je kinderen hebben toch ook recht op een
moeder die gelukkig is? Als je maar doormoddert, sluit je alle nieuwe mogelijkheden uit. Je komt nooit tot rust. Je maakt nooit een basis om opnieuw te beginnen
op een andere manier.
Natuurlijk strekt je exman je een hand uit maar mijn ervaring is dat die uitgereikte hand minder manifest wordt en alles zich weer herhaalt. En weer een tijd verloren.
Ik ben nu officeel gescheiden. Maar mijn ex neemt het me nu kwalijk dat ik toen ik nog niet officeel gescheiden was, maar wel apart woonde, een tijd weer bij hem ging
wonen. Hoewel hij toen erg blij was , heeft het hem later erg haatdragend gemaakt en heeft me achterna gezeten met rechtszaken, wilde alimentatie omdat ik hem zgn
een verkeerd idee had gegeven met dat teruggaan. Voor mij was het een “proberen” Hij heeft het gezien als, nu komt het allemaal weer goed. Hij heeft dat op me willen wreken.
Dus wees duidelijk. Neem een beslissing, maar neem die dan ook echt en ga voor jezelf en vecht ervoor. Laat je niet van de wijs brengen of op je schuldgevoel werken. Ik zie het nu zo duidelijk: hoe kun je nu bij iemand blijven als je niet zielsveel van hem houdt? Ik heb nu een vriend van wie ik vreselijk veel hou en met wie ik heel gelukkig ben. Heb pijnlijk veel spijt dat ik dit niet eerder heb gedaan, Maar verliefd en dankbaar ben ik ook. En ontzettend stom geweest.
Heel veel sterkte
anne