Hallo,

Mijn ex en ik zijn al een tijd uit elkaar. Een en ander is vastgelegd in een convenant en door beide partijen incl beide advocaten ondertekend.

Mijn ex houdt zich niet aan een punt gesteld in het convenant, te weten een betaling van een bepaald bedrag inzake tegemoetkoming hypotheeklasten.

Zij loopt nu inmiddels 2 maanden achter en geeft doodleuk aan geen geld meer te hebben en dat van de welbekende kip…

Wel woont zij met haar nieuwe partner in een nieuwbouw appartement en rijdt een nieuwe auto.

Het huis wat wij samen hadden staat inmiddels te koop.

Omdat dit volgens haar te lang duurt, zint zij op een verkoop per opbod / curator.

Ik betaal nog steeds elke maand trouw mijn (de gehele) hypotheek, zij inmiddels niets meer, door haar verzuim tot betalen.

1) Kan zij zomaar afspraken gemaakt en ondertekend in een convenant niet nakomen? (Ik ben inmiddels bezig met een dagvaarding) Moet zij niet aan kunnen tonen dat zij echt geen geld meer heeft, ook met een full time baan??

2) Kan zij, als mede-eigenaar van de woning / mede hypotheekplichtige zonder mijn toestemming bepalen of het huis per opbod verkocht gaan worden, ook als zij niets meer betaald aan de hypotheeklasten?

Ik voel namelijk niets voor een gedwongen verkoop. Omdat ik de schuld die overblijft gewoon niet wil hebben. Ik verkoop het liever op de normale weg, gezien de grootte van de eventuele schuld dan.

Mvg,