Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hervatting partneralimentatie

• Willem

Mijn ex woont nu al ruim een jaar samen met een nieuwe partner en ik betaal sinds begin dit jaar ( om die reden ) geen partneralimentatie meer.

In het convenant hebben wij afgesproken dat na 9 maanden van samenwonen de partneralimentatie zou komen te vervallen.

Nu lees ik op verschillende plaatsen dat indien zij om welke reden dan ook in de bijstand zou komen of haar nieuwe relatie zou beindigen, ik toch opnieuw alimentatie zou moeten betalen. Zelf dacht ik er na dit jaar er volledig van af te zijn en wil beginnen aan een nieuwe toekomst (zonder alimentatie)

Kan iemand mij vertellen tot wanneer mijn ex mij opnieuw kan benaderen voor hervatting van de alimentatie. Is dat de volledige 12 jaar of ben ik nu conform convenant niet meer alimentatie plichtig.

Groet,

Willem

• Willem

Inmiddels informatie gevonden op de site van CBAI (Centraal Bureau Alimentatie Incasso BV) http://www.cbai.nl/veelgestelde-vragen-wetenswaardigheden.htm

GEEN HERLEVING ALIMENTATIE NA BEËINDIGING SAMENWONING:

De alimentatie herleeft niet als de als de alimentatieplicht eenmaal is vervallen omreden van samenwoning, geregistreerd partnerschap of huwelijk.

Dit tenzij de partijen zelf in afwijking van de wet anders overeengekomen zijn bijvoorbeeld dat de alimentatie wél herleeft indien de samenwoning, het partnerschap of het huwelijk binnen 6 maanden weer eindigt et cetera.

In mijn geval is er in het convenant 9 maanden afgesproken.

Groet,

Willem