Als ik het zeggen mag: Je bent vet de Sjaak.
Bij scheidingen nemen de Nederlandse rechters altijd het standpunt in dat kinderen bij een scheiding zo weinig mogelijk last mogen hebben van die scheiding.
Veelal zijn het de vaders die, om wat voor reden dan ook, de echtelijke woning verlaten, terwijl hun vrouw en kinderen in de woning achterlaten.
Soms is er geen eens sprake van ‘voorlopige voorzieningen’ en gaat de man vrijwillig de woning uit.
Probeer je ex er dan maar eens uit te krijgen…. Er zijn gevallen bekend dat de vrouw jaren blijft zitten in de echtelijke woning terwijl ze geen inkomen heeft.
Als ze ‘mazzel’ heeft betaald de man naast alle vast lasten ook nog een fiks bedrag aan KA en/of PA.
Hierdoor zal de verzorgende ouder, lees de moeder, wel gek zijn als ze ervoor kiest om vrijwillig deze woning te verlaten, laat staan werk te zoeken.
In mijn specifieke geval heb ik bedongen om de overwaarde van de woning pas uit te laten betalen op het moment dat mijn ex de echtelijke woning verlaten heeft.
Dit is uiteindelijk goed uitgepakt, ze had geld nodig en heeft er daardoor noodgedwongen voor gekozen om wat actiever naar éigen woonruimte te zoeken.
Hierdoor hoefde ik uiteindelijk maar 2 jaar bij een vriend te wonen, en dubbele lasten te betalen, naast de PA/KA……
SUCCES, je zult het nodig hebben..