Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

hij is weg

• miranda99

k lig in scheiding,omdat mijn man verliefd is geworden op een ander.

Wij zijn al bij de rechtbank geweest voor de voorlopige voorzieningen.

Ik blijf in de echtelijke woningen met mijn 2 kinderen en hij moet mij PA en KA betalen.

Aankomende week doet de rechter uitspraak,hoeveel ik ga krijgen per maand.

Nu heeft mijn man de gezamelijke rekening helemaal leeggehaald,zijn werk opgezegd,

En naar rusland vertrokken,waar zijn nieuwe vlam woont.(zonder ons iets te laten weten)

Ik hoorde viavia dat hij voorlopig niet van plan is om terug te komen.

Ik zit zinder inkomen en zat te wachten op de alimentatie die hij eind deze maand aan ons moet overmaken.

Ik ben radeloos,wat moet ik doen?

• Anne-Mieke

Als uw ex werkelijk naar Rusland is vertrokken en geen alimentatie betaalt zult u daar weinig (zeg maar gerust niets) tegen kunnen ondernemen. Rusland heeft zich n.l. niet aangesloten bij het Verdrag van New York of het Verdrag met de Verenigde Staten die bemiddeling bij de invordering van alimentatie in de aangesloten verdragslanden door het (Nederlandse) Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen (LBIO) mogelijk maken.

Wat u in deze situatie het beste kunt doen is zo snel mogelijk een bijstandsuitkering aanvragen (en een voorschot vragen!) en werk gaan zoeken. En voor het geval u de echtelijke woning zonder alimentatie (en bij een huurwoning; incl. huurtoeslag) niet op kunt brengen, kunt u zich het beste ook maar alvast bij de woningbouwvereniging inschrijven voor een andere woning (vraag of er voor u een voorrangsregeling geldt). Sterkte gewenst!

• Nelleke

Vraag vooral ook advies bij het maatschappelijk werk! Zij kunnen overzichtelijk maken welke mogelijkheden er voor u zijn. Maatschappelijk werk is gratis.

• Frans

Goed advies van Anne-Mieke.

Ik ben alleen van mening dat dit advies opgevolgd moet worden maar in elke situatie.

Kunnen voorzien in je eigen onderhoud en onafhankelijk zijn is altijd het beste advies.