Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

"birdnesting"

• Manja

Helaas is ook mijn huwelijk stuk gelopen. Wij hebben 2 nog kleine kinderen, 6 en 1 jaar oud. Wij willen de kinderen zo min mogelijk schade toe brengen en twijfelen of het zogenaamde “birdnesting” een goede optie is om er in ieder geval voor te zorgen dat er zoveel mogelijk factoren voor de kinderen hetzelfde blijven, zoals huis, school, vriendjes in de straat. We hebben een heerlijk huis waarin voornamelijk ik veel emotie heb zitten (kindjes zijn er allebei geboren). Maar ook mijn partner heeft aangegeven dat hij er graag wil blijven wonen, maar ik uiteraard ook. Met mijn part-time baan lukt het me niet om de hypotheek op mijn naam te zetten, maar hij kan dat wel en wil in een convenant ook goede afspraken maken zodat ik er ook kan blijven wonen.

Maar goed lang verhaal, mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee, want als de ouders het huis uit gaan naar een andere woning hebben die eigenlijk nooit een eigen plekje, daarintegen blijven de kids hun eigen omgeving.

Een moeilijke beslissing.

• GJvdZ

Tuinhuisje? Klinkt misschien gek, maar als er mogelijkheden bestaan om buiten het huis (of misschien wel door een verbouwing in het huis) dit op te lossen, waarom zou je het niet uitzoeken en proberen?