Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kinderalimentatie

• Stephan

De kinderalimentatie die ik aan mijn ex betaal, is berekend op basis van dat ze alleen met mijn 2 kinderen zou gaan wonen. Ze had bij het

opmaken van het convenant geen draagkracht. Ze werkte 24u p/wk en dat doet ze, volgens mij, nog steeds. Nu woont ze samen met de

kinderen bij haar nieuwe partner. Dus alleen samenwonen zover als ik weet. Bepaalde vaste kosten hoeft ze dus nu niet alleen op te brengen.

In het convenant staat wel zoiets als vermeld dat door "verandering in de persoonlijke situatie' de draagkracht opnieuw bekeken kan/moet worden.

Veranderd “het samenwonen” haar situatie en dus eventueel draagkracht met betrekking tot de kinderalimentatie?

• Anne-Mieke

Haar draagkracht verandert in zoverre dat zij nu haar woonlasten (huur, hypotheek) kan delen met haar nieuwe partner. Alle overige lasten die zij zou kunnen delen wegen voor de draagkrachtberekening n.l. niet mee. Bij een herberekeningsverzoek op grond van het feit dat uw ex haar woonlasten kan delen zult u moeten aantonen dat uw ex samenwoont en dat kan alleen als zij en haar partner op hetzelfde adres staan ingeschreven.

Let wel; woont uw ex in een huurwoning, dan is zij wellicht huurtoeslag kwijtgeraakt door de samenwoning. En is zij bij haar nieuwe partner ingetrokken, dan is het nog maar de vraag hoe hoog huur of hypotheek van die woning zijn.