Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

afstand huis goed idee?

• Ilse

We zijn nooit getrouwd geweest; wel bijna 9 jaar samengewoont in zijn eigendom.

samen hebben we 2 huisjes gekocht. Nu zijn we al ruim een jaar niet meer samen maar toch is er nog steeds geen overeenkomst over de 2 huizen die we samen hebben aangekocht. Ik wil ze niet ‘kopen’ ; kan het niet betalen. Hij wil ze wel. Hij betaald registratiekosten om ze over te nemen. Doe ik daar goed aan? Voel me toch ook beetje in zak gezet omdat ik geen cent zie. Heb wel bijna 1 jaar alles mee afbetaald en ook ingestaan voor allerlei verzekeringen enzo die erbij kwamen bij de aankoop. wie kan mij deftige en juiste informatie geven? Ik heb al vanalles gehoord maar weet niet waar ik aan toe ben; wat kan en wat niet enz…

• Anne-Mieke

Bent u mede-eigenaar van de twee huizen en is er sprake van overwaarde, dan heeft u recht op de helft van die overwaarde. Verrekening van betaalde kosten m.b.t. de woningen hoeft alleen plaats te vinden als daarover iets in een samenlevingsovereenkomst is vastgelegd.