Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

scheiding en hypotheek overname

• nanc3e

mijn man en ik zijn bezig met scheiden. Ik wil met mijn kids in t huis blijven wonen en hem uitkopen en hypotheek overnemen. Ik kan dit financieel opbrengen mits ik bij de berekening van de hypotheek mijn kinderalimentatie, zorgtoeslag en kinderbijslag opgeef als inkomsten. Mag dit?

met vriendelijke groet

• Anne-Mieke

Helaas voor u, maar voor het verkrijgen van een hypotheek worden kinderalimentatie, kinderbijslag en zorgtoeslag niet als inkomen meegeteld.

• Renata

Alleen als je partneralimentatie ontvangt kan dit helpen om een hypotheek te verkrijgen, maar hypotheekverstrekkers kijken toch ook al snel hoe het dan over 12 jaar moet als de alimentatie stopt.

• Frans

FOUT !!!

Inkomsten uit alimentatie worden niet als inkomsten meegenomen door hypotheekverstrekkers.

Hoe komt U aan deze verkeerde informatie?

• Angel

Die alimentatie kan al na een korte tijd stopgezet worden als mevrouw gaat samenwonen, dus niets 12 jaar alimentatie of mevrouw moet zo “slim” zijn nog 12 jaar vrijgezel te blijven maar of dat nou zo een gezliig toekomstbeeld is? :(

• minnie

bij mij is wel degelijk de eerste 12 jaar voor de hypotheek de partneralimentatie meegenomen. Bij de Fortis Bank maar deze bestaat niet meer, dus weet niet hoe ze t met nieuwe gevallen doen.

• GJvdZ

Op zich wel vreemd dat een hypotheekboer het probleem vindt dat alimentatie na 12 jaar wegvalt, terwijl men onder normale omstandigheden eigenlijk alleen maar naar het salaris kijkt wat je nu hebt. Alimentatie is wat dat betreft een stuk zekerder dan je salaris…..