Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ziektekostenverzekering voor de kinderen

• GJvdZ

Ik zit momenteel midden in de echtscheidingsprocedure. Mijn kinderen wonen het grootste deel van tijd bij hun moeder en staan daar ook ingeschreven. Kunnen ze in zo'n geval op mijn ziektekostenverzekering blijven staan? Ik heb nl. de gunstigste collectieve verzekering, het aanvullend pakket is uitgebreider en goedkoper dan die van mijn toekomstige ex-vrouw.

• Angel

Zolang de kinderen nog geen 18 jaar zijn is dat geen probleem, nadeel is wel dat als er kosten komen buiten de verzekeringsuitkering om, neem b.v. Maar eens een beugel, ben je zo 2000 euro aan kwijt en wordt niet helemaal vergoedt, dat jij voor de kosten opdraait. Je kan de rekening naar de moeder sturen met de opmerking, je krijgt al KA dus betaal die rekening dr maar van maar zie dat geld maar te krijgen, de verzekering verhaalt het wel op jou als moeder dwars ligt. Vind je het geen probleem voor eventuele extra kosten op te draaien dan heb ik niets gezegd. Mijn man heeft ook altijd zijn kinderen in de collectieve verzekering gehad, incl alle bijkomende kosten.

• Frans

Goed advies.. TOP !! (tu)

• GJvdZ

Die extra kosten is geen probleem. Ik betaal nu ook al direct de sportverenigingen, muzieklessen e.d. voor de kids. Dat geeft me toch meer voldoening dan alles maar in de alimentatie proppen. Fiscaal misschien niet optimaal, maar het geeft wel meer betrokkenheid dan het zomaar over de schutting te gooien.

• Frans

Geluksvogel.. :)

Uit jou antwoord maak ik op dat jij tenminste regelmatig contact hebt met je kinderen.

Houden zo.

• werkende moeder

Uit zijn antwoord maak ik op dat deze vader het belang van zijn kinderen voorop zet en niet alle financiele middelen aangrijpt om wraak te nemen op zijn ex. Respect voor hem. (tu)

• Angel

Mijn man heeft dat weer niet dat geluk, ziet zijn dochterr nooit en zoon sporadisch maar betaalt wel alles.

• Frans

Met zo'n opmerking kun je erop wachten dat er een opmerking komt van 1 van de onruststokende dames, die erop neer komt dat ‘Alimentatie geen Kijkgeld’ is.

Wat inhoud dat jouw man, en jij indirect dus ook, zich wel blauw mag betalen aan alimentatie, maar daar niets voor terug mag verwachten.

Kom maar op werkende moeder, ik wacht met smart op jouw reactie.. :)

• werkende moeder

Sorry Frans, hier iemand die al lang nauwelijks alimentatie ontvangt en desondanks de bezoekregeling niet dwarsboomt. Dat ik voor mijn rechten opkom en anderen daarin adviseer, wil niet zeggen dat ik me nog bezig hou met het leven van mijn ex. Dus de stelling dat alimentatie geen kijkgeld is, onderschrijf ik zeker. Ook al pakt die voor mij persoonlijk nu minder positief uit omdat ik nu alleen voor de kosten van de kinderen opdraai. Ik laat me daardoor niet tegenhouden mijn kinderen voor te leven waar het omdraait. Zelf verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven onder alle omstandigheden en er het beste van te maken. En hopelijk pakken ze die les voor hun eigen leven op en gaan ze zelf ook wat leuks van hun leven maken.

Ik weet heel zeker dat Pupje daar zo ook over denkt.

• Angel

Jij weet precies hoe ik erover denk ;) zijn ex houdt het niet helemaal zelf tegen, de kinderen zijn redelijk op leeftijd om niet te willen komen, daarbij in het verleden wel degelijk opgestookt door moeder. Er kwam ineens een nieuwe vrouw terwijl zij dacht mijn man als achterdeurtje te kunnen gebruiken voor het geval dat alleen wonen niet zo zou bevallen. Ze wilde zelf scheiden, niet mijn man. Dus kwam ik helemaal niet te pas in haar straatje en dochter heeft partij voor moeder gekozen en die komt nooit meer (alleen tegen de tijd dat ze weer jarig is, rarara) maar zoon en vader hebben sinds kort weer contact, gelukkig. Moeder heeft een giga groot bedrag ontvangen van familie en nu zou mijn man vermindering ka aan kunnen vragen, van dat bedrag kan ze de rest van haar leven goed van leven maar mijn man doet dat niet, kent zijn verantwoording en betaald netjes en ziet dat absoluut niet als kijkgeld maar als onderhoudskosten voor zijn kinderen of hij ze nou wel of niet ziet.